וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למרות האיומים, לא חלמתי ששמעון ירצח את אמא"

25.11.2012 / 19:00

לקראת הגשת כתב האישום נגד שמעון קופר החשוד ברצח אשתו ג'ני, סיפרה בתה כיצד נהג לאיים על אמה ולעקוב אחריה. לדבריה, עוד במהלך השבעה החלה לחשוד: "דרש שנחתום על מסמכים"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

הפרקליטות צפויה להגיש מחר (שני) כתב אישום נגד שמעון קופר, בגין רצח אשתו השלישית ג'ני קופר. שתי בנותיה, שהמתינו זמן רב למשפטו של האיש אשר הן מאמינות כי רצח את אמן, הגיבו לבשורה בסיפוק מעורב בעצב. "מצד אחד, חיכינו לזה כל כך הרבה זמן", סיפרה לוואלה! חדשות אחת הבנות, רינת מלמד בת ה-25. "מצד שני, לאחר שנכנסנו לשגרת חיים ובחרנו להמשיך הלאה אנחנו נשאבות שוב לעניין הקשה הזה. זה לא פשוט".

לדברי מלמד, החשד ששמעון הוא שגרם למותה של אמה עלה בסוף תקופת השבעה. "כבר אז הבחנו בדברים חשודים. אחרי חודש הכל התפוצץ והתחלנו לחשוד ברצינות שהוא רצח אותה", אמרה. מלמד פירטה כי "במהלך השבעה למשל, הוא לא נתן לנו להיכנס לחדר של אמא שלי, והוא המציא כמה גרסאות למוות שלה". לדבריה, "הוא סיפר לכל מיני אנשים על התאבדות ועל מכתבים שהיא כתבה לפני כן. לנו הוא סיפר שהיה כשל לבבי ושהיא הייתה חולה".

מלמד מספרת כי גם לאחר השבעה, קופר המשיך להתנהג באופן מעורר חשד. "הוא הכניס אישה חדשה הביתה, הוא אמר לנו שהיא או-פר והוא דרש שלא נספר על זה לאף אחד", סיפרה, "אחר כך הוא אמר לי לא להיכנס יותר הביתה ושאם אני רוצה להיכנס, אני צריכה להתחנן על ברכיי בגלל איך שאני מתנהגת. היו גם כל מיני מסמכים שהוא דרש מאיתנו לחתום עליהם, מסמכים שאני לא יכולה לפרט עליהם בגלל הליך משפטי אחר שמתנהל בנושא".

"מערכת יחסים לא נורמלית"

כשנשאלה לגבי התקופה בה התגוררה בבית עם שמעון, סיפרה מלמד כי היחסים עמו היו קשים עוד לפני מותה של אמה. "בגיל 17 עזבתי את הבית בגללו, היחסים שלי איתו היו מאוד קשים ועברתי דברים מאוד קשים איתו", סיפרה, "הגעתי הרבה פעמים כדי לבקר את אמא שלי ואת אחותי, אבל לא יכולתי לגור שם".

הארכת מעצר לשמעון קופר המואשם ברצח שתי נשותיו, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
"היחסים שלי איתו היו מאוד קשים". קופר/נמרוד סונדרס

למרות התנהלותו המשונה של שמעון, מלמד מספרת כי לא יכולה הייתה לשער שירצח את אמה. "ראיתי דברים שהמשפחה שלי לא ראתה וחשדתי בו ובכוונותיו בגלל איך שהוא התנהג אל אמא שלי, בגלל איך שהוא דיבר אליה", סיפרה, "הוא איים עליה והיו הרבה דברים לא הגיוניים, אבל בחלומות הכי גרועים שלי לא חלמתי שזה ייגמר כך".

"הוא איים עליה, הוא התבטא בצורה לא נעימה ואמר לה לפעמים 'סתמי את הפה שלך או שאני לא יודע מה אני אעשה לך'", שחזרה מלמד. "הוא היה מתקשר אליה אין ספור פעמים כדי לדעת בדיוק איפה היא נמצאת ועם מי היא מדברת. הוא הקליט אותה והוא היה מכתיב לה דברים, מדובר בהרבה דברים מאוד הזויים. בכל מערכת יחסים יש עליות ומורדות, אבל מה שאני ראיתי לא היה נורמלי".

"הוא שקרן, נוכל, רמאי ואיש רע"

יפעת ליש-וידר מצור יגאל, חברתה הטובה של ג'ני, הביעה תחושה דומה לזו של מלמד נוכח הגשת כתב האישום. "זה רגע משמח אבל מאוד עצוב", סיפרה, "אני שמחה שהצדק יוצא לאור והבנות היקרות והמשפחה המקסימה של ג'ני יוכלו סוף סוף לישון בשקט".

לדבריה, שמעון הוליך את שולל את כל מי שהיה בסביבתו. "הוא ישב אצלי בבית וסיפר לי ולבעלי על סיפור השבי שלו. כשהבנו מיד שהוא חי בסרט וניסינו בעדינות להעביר את המסר לג'ני, היא סירבה לשמוע", אמרה ליש-וידר, וסיכמה: "בכישרונו הרב הוא תמרן את כל הסובבים אותו בסיפורי הגבורה חסרי השחר שהוא חי מהם. הוא גרם גם לג'ני להעריץ אותו על מה שמעולם לא היה. לא גיבור ישראל אלא שקרן, נוכל, רמאי ואיש רע שחייב לשלם את המחיר על מעשיו".

חשודה נוספת בפרשה בה יואשם מחר שמעון קופר היא בת זוגו, רופאה בשם מריה זקוטסקי, החשודה כי סיפקה לו את הכדורים אותם נתן לכאורה לג'ני. טרם הוחלט האם להגיש נגדה כתב אישום. במקביל, מתנהלת חקירה נגד קופר בחשד לרצח אשתו הראשונה במתווה דומה לזה של רצח ג'ני קופר. גורמים בימ"ר מרכז סיפרו כי קופר נהג באופן שיטתי לנסות לשים את ידיו על רכושן של הנשים עמן ניהל מערכות יחסים, תוך בניית סיפור כיסוי לפיו הן סובלות מבעיות נפשיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully