וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם בקיבוץ החשוד ברצח אשתו: "היה גיבור ישראל"

10.11.2012 / 19:10

בקיבוץ שבו מתגורר שמעון קופר, החשוד כי בעזרת בת זוגו הרופאה רצח את אשתו, מספרים כי חשדו שהוא "נוכל" אך לא האמינו כי רצח את חברתם, ג'ני: "אישה תמימה שנפלה קורבן"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

ימים ספורים בלבד לאחר מעצרה של ד"ר מריה זקוטסקי בחשד למעורבות ברצח אשתו לשעבר של בן זוגה, ג'ני קופר, בקיבוץ אייל שבו התגוררה קופר, עדיין שורר הלם כבד. ביום חמישי האריך בית משפט השלום בכפר סבא בשמונה ימים את מעצרו של הבעל - שמעון קופר, החשוד גם ברצח אשתו הראשונה. מעצרה של זקוטסקי הוארך בשישה ימים.

יפעת וידר, תושבת צור יגאל וחברתה של ג'ני, מספרת כי כבר בהיכרותה הראשונית עם שמעון עלה בה חשש. "הכרתי את ג'ני בלימודי רפואה משלימה בשנת 2000, ובדיוק באותה תקופה הם הכירו. כבר לפני הרבה שנים הבנתי שמשהו לא בסדר עם הבחור הזה. מדובר באדם שהוא נוכל ורמאי", אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות.

הארכת מעצר לשמעון קופר המואשם ברצח שתי נשותיו, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
סיפר כי הוא איש זרועות הביטחון שאשתו מתה ממחלה קשה. שמעון קופר בבית המשפט, השבוע/נמרוד סונדרס

וידר אף סיפרה על הרצאה שהעביר קופר בצור יגאל. "הוא הרצה לפני 40 איש ותיאר את סיפור נפילתו בשבי ובריחתו מהשבי תחת אש. הוא תיאר שהוא קיבל צל"שים ואותות גבורה והוא אפילו הביא אותות להרצאה", שחזרה וידר. "הם היו נראים חדשים ומבריקים, כאילו נקנו באותו זמן באיזה מקום בדרום תל אביב. אני רציתי להאמין, אבל ביררתי עם אנשי ביטחון ובכל מיני מקומות - ולא היו דברים מעולם. הוא לא ישב בשבי אפילו יום אחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לקיבוץ הגיע קופר לאחר שהכיר את ג'ני. הוא עבר לגור עמה והגיש בקשה להתקבל כחבר קיבוץ מן המניין, ניסיון שלא צלח. "הוא הגיש בקשה, אבל לאחר שגילנו אי דיוקים בקורות החיים שלו, ולאחר שהוא החליט בפתאומיות לעזוב את מקום העבודה שלו באחד המפעלים של הקיבוץ, הוא הבין שאנחנו ככל הנראה לא נקבל אותו והסיר את מועמדותו לחברות", תיאר גיל שגיא, לשעבר מזכיר הקיבוץ.

לחברי הקיבוץ סיפר קופר כי הוא איש זרועות הביטחון שאשתו מתה ממחלה קשה. "ידענו רק מה שהוא סיפר, ואני באופן אישי אף פעם לא האמנתי לזה", סיפרה וידר. "לדבריו, הוא עובד בשב"כ ויוצא כל הזמן למבצעים חשאיים וסודיים. לאורך כל הדרך, אסור היה לשאול שום דבר על עבודתו. הוא לא הביא אף פעם תלושי משכורת, אלא רק מזומן. שאלתי את ג'ני מה הוא עושה, והיא אמרה שאסור לשאול ואסור לדבר על העבודה שלו כי זה סודי".

"הוא התנחל בקיבוץ, אנחנו חסרי אונים"

קופר תיאר כי טרם מותה חשה רעייתו ג'ני ברע. מנגד, טוענים חבריה לקיבוץ, כי עד יומה האחרון היא התנהגה כרגיל. "הוא טען שהיא הרגישה לא טוב, אבל היא הייתה ספורטאית, וערב לפני היא שיחקה עוד כדורעף. כמה שעות לפני מותה היא דיברה עם חברה שלה שנסעה לחו"ל באותו יום כדי להיפרד ממנה. גם אמא שלה הייתה בדרך אליה כי הן קבעו לפני כן להיפגש".

"ביום שהיא נפטרה טסתי עם המשפחה לחו"ל, כך שלא הייתי לא בהלוויה ולא בשבעה. אחרי השבעה הגעתי אליו הביתה כדי לנחם אותו והדברים נראו לי מאוד תמוהים ומאוד מוזרים", סיפרה וידר. "כשהגעתי, שמעתי קולות מהקומה למעלה וכששאלתי מי זה, הוא אמר לי שיש שם ילד מוגבל שהוא וג'ני רצו לאמץ. אני שיבחתי אותו ואמרתי לו כל הכבוד על המעשה הנאצל, אבל אחר כך התברר שזה הבן של הרופאה. הוא היה מאוד מבולבל בפגישה ושאלתי המון שאלות. בהתחלה האמנתי לו שהיא נפטרה מדום לב, לא חשבתי שישנה אופציה אחרת".

לדברי וידר, היא החלה לחשוש שמשהו אינו כשורה רק כאשר קופר מנע מבנותיה של ג'ני להיכנס הביתה ולקחת את חפציהן ואת אלבומי התמונות והבגדים של אמן. "זה כל כך זועק לשמים", אמרה. "הילדים של שמעון גרים בבית היום, הבנות של ג'ני לא יכולות להיכנס לבית כבר שלוש שנים, לבית שהן גדלו בו". שגיא הוסיף כי חברי הקיבוץ מנסים להתמודד בצורה משפטית עם העובדה שבנותיה של ג'ני אינן מורשות להיכנס לביתן. "אנחנו מרגישים חסרי אונים במצב הזה", אמר. "השם של קיבוץ אייל משתרבב פה לסיפור הזה וחשוב לנו מאוד להגיד ששמעון קופר לא היה חבר קיבוץ אייל, הוא לא חבר הקיבוץ ולא יהיה חבר הקיבוץ. הוא בסך הכל מישהו שהתנחל בקיבוץ ואנחנו לא רוצים איתו שום קשר".

"אישה טובה ותמימה שנפלה קורבן"

זה שלוש שנים מתנהל הליך משפטי להוצאתו של קופר מהבית שבו הוא מתגורר בקיבוץ. "למרות שהוא לא התקבל לקיבוץ, מדובר במקום דמוקרטי, ואם הוא בן הזוג של ג'ני אז לא הייתה שום בעיה שהוא ימשיך להתגורר במקום", הסביר שגיא. "לאחר שהיא נפטרה, התקבלה החלטה מסודרת בקיבוץ שהוא צריך לעזוב את המקום, ומרגע שהוא לא עשה את זה על פי החוק בישראל, התחלנו בהליך משפטי להוצאתו מהבית של ג'ני. לצערנו, ההליך המשפטי לוקח הרבה זמן".

וידר ושגיא נזהרים מאוד שלא להסיק מסקנות ומדגישים שזהו תפקידן של המשטרה ושל מערכת המשפט. "מבחינתי, כל שלוש השנים האלו הן הלם אחד גדול. מהיום שהיא נפטרה, אני מלווה את הבנות של ג'ני. אנשים, גם מפה, עד לפני שבוע התייחסו אליו כאל גיבור ישראל שהציל את המדינה וחשבו שמי שלא האמין לו עשה לו עוול", מתארת וידר. "אנחנו היינו חברות נפש וג'ני אמרה לי שאני כמו אחות בשבילה, היא מאוד חסרה לי. היא הייתה אישה מאוד יקרה, אישה טובה ותמימה שנפלה קורבן, וזה מאוד עצוב".

עו"ד אלי הלם, המייצג את שמעון קופר, אמר בתגובה לדברים כי "כל האשמות שנאמרו אינן רלוונטיות לגבי התיק הנוכחי". עוד הוסיף הלם כי מרשו "מכחיש את ההאשמות מכל וכל. בנוגע למה שעלה בדיון האחרון שכביכול יש אישה נוספת, לא הייתה אישה ואין אישה נוספת ומדובר בהאשמות מופרכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully