וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפריסין: החשוד בתכנון פיגועים הכחיש האישומים

7.10.2012 / 9:15

נמשך משפטו של שבדי ממוצא לבנוני שאסף מידע על תיירים ישראלים בלימסול. בישראל טענו כי מדובר בפעיל חיזבאללה, שניסה להוציא לפועל באי פיגוע כדוגמת ההתקפה בבורגס

לבנוני המוחזק במעצר בקפריסין זה כשלושה חודשים, בחשד שתכנן פיגועים נגד תיירים ישראלים באי, הכחיש ביום שישי האחרון את כל האישומים נגדו, בבית משפט בעיר הבירה ניקוסיה. הנאשם בן ה-24 עומד בפני שמונה סעיפי אישום של קשירת קשר, כוונה לבצע פשע וחברות בהתארגנות עבריינית. לאחר הדיון, קבע בית המשפט שני שימועים נוספים בפרשה, ל-25 ול-26 באוקטובר.

בישראל תיארו את החשוד - אזרח שבדיה ממוצא לבנוני - כפעיל חיזבאללה שהיה אמור לפעול במתווה דומה לזה של המחבל המתאבד שהרג חמישה תיירים ישראלים בעיר הנופש בורגס שבבולגריה ביולי. גם גורמים בקפריסין אישרו כי במאפייני פעילותו של החשוד לפני מעצרו נמצאו קווי דמיון להתרחשויות לפני הפיגוע בבורגס.

החשוד השבדי-לבנוני נעצר בעיר הנמל לימסול, שבועיים לפני הפיגוע בבורגס. המשטרה המקומית דיווחה כי הוא עסק במעקב אחר תנועות התיירים הישראלים בעיר. לפי אחד הדיווחים, שמקורו כנראה בישראל, הוא תכנן לפוצץ מטוס ישראלי. בפועל, הוא לא הצליח לממש את תכנוניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully