וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים בגרמניה יעגן בחוק את ברית המילה

27.9.2012 / 9:33

לפני שלושה חודשים, שופט מחוזי בקלן אסר למול תינוקות, וחולל סערה בקהילה היהודית והמוסלמית. בברלין מנסים לשים קץ לסערת הרוחות, באמצעות חוק שמתיר הרבה מקום לפרשנות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

משרד המשפטים של גרמניה מנסה לעגן בחוק את מילת התינוקות בגרמניה. הצעת החוק, שגובשה בזריזות, נועדה לשים קץ לחודשים רבים של חוסר-ודאות בקרב הורים יהודים ומוסלמים כאחד. מטיוטת ההצעה עולה שהחוק לא ידרוש שימוש במשכך כאבים, ושגם מוהלים יוכלו לבצע את ההליך הרפואי.

לפני שלושה חודשים, שופט מחוזי בקלן עורר סערה ברחבי גרמניה, אחרי שקבע באופן תקדימי כי ברית מילה עשויה לסכן את בריאות התינוק. בפסיקתו, ציין בית המשפט כי ניתן למול רק מבוגרים.

לפי טיוטה ראשונה של הצעת החוק שגיבש משרד המשפטים בברלין, ברית מילה תותר בעתיד בכל גרמניה, באופן שבו "התינוק מקבל את האמצעים היעילים ביותר לשיכוך כאבים", ורק אחרי שהורי התינוק מקבלים מידע מלא לגבי משמעות ההליך הרפואי. ככלל, רופאים יבצעו את ברית המילה, אך אם גילו של התינוק פחות משישה חודשים, גם מוהל יוכל לבצע את הניתוח. לא מוגדר מהי ההכשרה שהמוהל זקוק לה כדי לבצע את הניתוח.

בית המשפט בקלן פסק: ברית מילה מסוכנת

לפי רישומי משרד הפנים של גרמניה, במדינה חיים כ-120 אלף יהודים וארבעה מיליון מוסלמים, רבים מהם מהגרים מטורקיה.

בחודש יוני, בית המשפט בקלן פסק כי ברית מילה מסוכנת, אחרי שהובא בפניו מקרה של ילד מוסלמי, שסבל מדימום. בית המשפט קבע שהמנהג גורם נזק גופני ואסור לבצע אותו בילדים קטנים אלא במבוגרים בלבד. למרות שהאיסור שקבע בית המשפט בקלן היה תקף לאזור קטן, רופאים רבים ברחבי המדינה סירבו מאז לבצע את הניתוחים, בשל חששם כי ייתבעו בעתיד. רופא אחד אף הגיש קובלנה פלילית נגד מוהל יהודי בהתבססו על התקדים המשפטי.

עוד בנושא
יהודים ומוסלמים בגרמניה מוחים: "עורלה? לא תודה"
גרמניה: תלונה ראשונה נגד רב שערך ברית מילה
מרקל: "פועלת באופן נמרץ לפתרון משבר המילה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully