וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטה: "ההפגנות נגד ארה"ב לא ייפסקו בימים הבאים"

שר ההגנה האמריקאי ציין כי צבא ארה"ב דרוך לקראת כל תרחיש, מאחר שההפגנות "צפויות להימשך עוד לפחות מספר ימים". משטרת פריז תיגברה את האבטחה סביב שגרירות ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

"ההפגנות נגד ארצות הברית כנראה יימשכו עוד מספר ימים, ואולי אף יותר" – כך העריך היום (ראשון) שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה. עם זאת, ציין פנטה כי רמת האלימות בהפגנות נמצאת במגמת ירידה. "הכוחות שלנו מוצבים במספר אזורים ומוכנים להגיב לכל אירוע על מנת להגן על אזרחינו ועל רכוש אמריקאי", אמר.

פנטה התייחס לסירובה של סודן לקלוט את כוחות הנחתים שביקשה ארצות הברית לשגר על מנת להגן על השגרירות בחרטום, וציין כי זו זכותה של כל מדינה לדחות הצבת כוחות זרים בשטחה. "להבנתי, הסודנים הרגישו שיש להם משאבים ביטחוניים מספקים על מנת להגן על השגרירות בעצמם", אמר פנטה, המסייר בימים אלה באסיה, לכלי התקשורת. "במובנים רבים, כפי שכולכם יודעים האחריות העיקרית להגנה על שגרירויות מוטלת על המדינה המארחת". בלוב ובתימן מוצבים כוחות אמריקאיים כבר מאז שלשום.

מחאה נגד ארה"ב ברחבי העולם המוסלמי - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

הפגנות בסודן במחאה על הסרט "תמימות המוסלמים". רויטרס
"הסודנים הרגישו שיש להם משאבים ביטחוניים מספקים". הפגנות בסודן/רויטרס

על רקע המשך ההפגנות, שהתפשטו אתמול גם למספר מדינות באירופה ואף לאוסטרליה, ארצות הברית ממשיכה במאמצים להגן על אזרחיה מעבר לים. אתמול הודיעה מחלקת המדינה האמריקאית לנציגיה הדיפלומטים בסודן ובתוניסיה להתפנות המדינה עם בני משפחותיהם, כאשר בשגרירויות נותר רק צוות הכרחי מצומצם. בנוסף, פירסמה מחלקת המדינה אזהרת מסע הקוראת לאזרחי ארה"ב להימנע מביקור במדינות הללו.

כמו כן, לאחר שאתמול התאספו מאות מפגינים לבניין השגרירות האמריקאית בפריז, הודיעה משטרת צרפת כי כוחותיה באזור השגרירות תוגברו. פייר קוריק, מפקד במשטרת פריז, אמר לרשת AP כי שוטרים במדים ושוטרים סמויים הוצבו ברחובות שסמוכים לשגרירות וכי 150 בני אדם עוכבו אתמול בעקבות ההפגנה, שלא קיבלה אישור רשמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully