וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "נפגשנו עם הבולגרים לקראת החג"

8.9.2012 / 19:27

העיתונות המקומית מדווחת כי סוכני מוסד ישראלים פועלים על אדמת בולגריה כדי לתגבר את האבטחה סביב אתרי הנופש ובתי כנסת. גורם ביטחוני: "אין לנו אפשרות לפעול באדמה זרה"

צילום: הטלויזיה הבולגרית, רויטרס, זקא,; עריכה אמיר קוטיגרו

סוכני מוסד מישראל פועלים בשיתוף עם אנשי הסוכנות לביטחון לאומי בבולגריה (DANS) כדי להגביר את האבטחה סביב בתי כנסת ובתי מלון בבולגריה, שבהם שוהים תיירים ישראלים – כך דיווחו אתמול (שישי) כלי תקשורת בבולגריה. בכיר במערכת הביטחון מסר לוואלה! חדשות כי "נפגשנו עם רשויות הביטחון בבולגריה לקראת ראש השנה, מחשש לפיגוע של אירן וחיזבאללה נגד אזרחי ישראל".

פיגוע בבורגס בולגריה, זקא מטפלים בהרוגים, יולי 2012. זק"א
הפיגוע בבורגס/זק"א

לדברי הגורם, "מדובר במאמץ חובק עולם. קמפיין הטרור לא פסק ואנחנו מגבירים את הדריכות שלנו לקראת ערב ראש השנה". הגורם הוסיף כי "כיוון שאנחנו מוגבלים ביכולות שלנו על אדמה זרה, פנינו למערכות הביטחון השונות, בהם בבולגריה, ושוחחנו על כך עם רשויות הביטחון המקומיות". הגורם הסביר כי הרשויות בסופיה עדיין לא עיכלו את העובדה שגורמי טרור הצליחו להוציא לפועל פיגוע בשטחן.

העיתון הבולגרי "סטנדרט דיילי ניוז" דיווח כי הסיבה לתגבור רמת האבטחה סביב אתרי התיירות וכן סביב מוסדות יהודיים במדינה היא המספר הגבוה של תיירים ישראלים הצפויים לנפוש בבולגריה במהלך ראש השנה. החג היהודי, שיחול השנה ב-17 בספטמבר, הוא גם יום חגה של סופיה בירת בולגריה.

עוד דווח כי סוכני מוסד השוהים בבולגריה מתמקדים בניטור האיומים האפשריים כלפי שדות התעופה בסופיה וכן בבורגס כאשר החשש הוא מביצוע מתקפת טרור על ידי אנשי חיזבאללה או אירן. במטה ללוחמה בטרור בישראל העריכו כי בחודש הקרוב יטוסו מאות אלפי אזרחים ישראלים ליעדים ברחבי העולם במהלך חופשת החגים הקרובה. בימים אלה שוהים מאות ישראלים בבתי מלון בבולגריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"ישראל מתמודדת עם יריב קשה ומקצועי"

על פי הדיווח, הרשויות בישראל ובבולגריה החליטו על הגברת האבטחה גם לאור פיגוע ההתאבדות שאירע בחודש יולי השנה באתר הנופש בורגס, שבו נהרגו חמישה תיירים ישראלים ואזרח בולגרי. מחבל מתאבד פוצץ עצמו בכניסה לאוטובוס תיירים בשדה התעופה בעיר.

גורם ביטחוני בכיר אמר השבוע כי "הפיגוע בבורגס עדיין לא פוענח כפי שציפינו, אבל אנחנו עדיין חושבים שמי שעומד מאחוריו הם אירן וחיזבאללה. אנחנו עומדים מול יריב מורכב, קשה ומקצועי. גם אם הוא נכשל והותיר אחריו עקבות או נתפס כפי, שאירע בהודו, גיאורגיה, תאילנד ומקומות נוספים, הוא לא ירפה. הוא יודע לעבוד בצורה חשאית ומורכבת וזה מקשה על פיצוח התשתית שלו".

בידי כוחות הביטחון בישראל אין התרעה נקודתית על כוונת גורמי טרור לבצע מתקפה בבולגריה נגד יעדים ישראלים – כפי שלא הייתה התרעה לפני הפיגוע בבורגס. למרות זאת, בירושלים החליטו לתת עדיפות להגברת האבטחה בבולגריה, לאור הצלחתם של גורמי הטרור להוציא לפועל פיגוע באתר תיירות המועדף על ישראלים.

המטה ללוחמה בטרור לא פרסם אזהרת מסע לבולגריה עבור אזרחים ישראלים, אך הרשויות בישראל ביקשו מהשלטונות בסופיה להגביר את האבטחה, כפי שהתבקשו הרשויות ביוון, תאילנד וקפריסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully