וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי: אעמוד בראש קוורטט לטיפול במשבר בסוריה

ניר יהב

5.9.2012 / 15:24

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, אמר כי קהיר תשתף פעולה עם אירן, טורקיה וערב הסעודית כדי למצוא פתרון למלחמת האזרחים. מוקדם יותר אמר ארדואן למפלגתו: "סוריה היא מדינת טרור"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, קורא לקיים פגישה משותפת לנציגים מארבע מדינות מוסלמיות, בה תידון מלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה זה שנה וחצי. לדבריו, קהיר תעמוד בראש ההרכב המרובע, שיהיו בו נציגים מאירן, מטורקיה ומערב הסעודית.

לא ברור אם מדובר בקוורטט שייפגש על בסיס קבוע, או בפגישה חד-פעמית. גם לא ברור מה יהיה הרכב הכינוס ואיזה "פתרון" יביא המפגש, שכן אירן ידועה בתמיכתה הכלכלית והצבאית בנשיא אסד - ואילו טורקיה וסעודיה מוקיעה את הנשיא הסורי בחריפות - ולהפך.

את הדברים אמר מורסי בנאום שנשא הבוקר (רביעי) בקהיר, בפתח כינוס שרי החוץ של הליגה הערבית. בנאומו החריף, שהזכיר את נאומו בטהרן בשבוע שעבר, אמר הנשיא המצרי כי "דמו של העם הסורי הוא באחריותם של הערבים כולם". הוא פנה בנאומו לנשיא בשאר אסד, ואמר כי "יש עוד זמן לחסוך את הדם". בפנייה לראשי המשטר בדמשק, אמר מורסי כי "אסור להקשיב לקולות הקוראים לשלטון להישאר".

רוסיה בהתרעה לאזרחיה: צאו מסוריה כל עוד הדבר אפשרי

נשיא סוריה, בשאר אסד, בפגישה עם נשיא הצלב האדום הבינלאומי, פיטר מאורר. דמשק, 4 בספטמבר 2012. רויטרס
אסד, אמש בפגישה עם נשיא הצלב האדום, פיטר מאורר/רויטרס

"אין מנוס מלקבל החלטה שתפסיק שאת שפיכות הדמים", אמר מורסי, נותר עדיין זמן". הנשיא המצרי אמר כי קהיר תומכת תמיכה מלאה בעם הסורי, שחפץ להשיג את מלוא הזכויות המגיעות לו. "כולם כבר מבינים שהעם הסורי קיבל החלטה", אמר מורסי. "על המשטר הסורי ללמוד את לקחי ההיסטוריה, ולהבין שהגיע הזמן לשינוי אין שום מקום לרפורמות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ארדואן: סוריה מדינת טרור, אסור להישאר אדישים למתרחש בה

מוקדם יותר היום, אמר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כי ארצו רואה בסוריה "מדינת טרור" לכל דבר, משום שהנשיא בשאר אסד טובח באזרחיו. בפגישה עם צירים ממפלגת השלטון באנקרה, אמר ארדואן כי "סוריה כבר אינה שכנה רגילה עבורנו ואינה עוד מדינה רגילה. אין לנו את המותרות להישאר אדישים למה שמתרחש שם".

מלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה נידונה גם בפגישתם של מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, ושר החוץ הסיני, יינג ג'יאצ'י. בפגישה שהתקיימה לפנות בוקר בבייג'ינג, אמר השר הסיני כי ארצו "תומכת בפיתרון פוליטי" למצב בסוריה", ואמר "שגם קלינטון ונציגים ממדינות רבות תומכים בפתרון שכזה".

עם זאת, הוא סייג כי "הפתרון למצב חייב להגיע מצדם של אזרחי סוריה ולשקף את רצונם". בוושינגטון, כבר מאיימים בפעולה צבאית נגד אסד, תוך הצבת קווים אדומים ברורים: הנשיא אובמה אמר כי אם וושינגטון תבחין בשינוע של נשק כימי, תהיה זו עילה לפעולה צבאית. דברים דומים אמרו מנהיגי צרפת ובריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully