וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה לאזרחיה: צאו מסוריה כל עוד הדבר אפשרי

בהודעה חריגה בחומרתה, שמכירה בעוצמה הצבאית של המורדים, הודיע משרד החוץ במוסקבה לכל אזרחיו לצאת מסוריה, מחשש שהמורדים יפילו מטוסים אזרחיים שממריאים מחלב ומדמשק

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משרד החוץ במוסקבה קורא לאזרחי רוסיה שלא להגיע לסוריה, ומתריע בפני הרוסים שנמצאים במדינה לעזוב אותה מיד "בדרכים בטוחות", כל עוד ניתן לעשות זאת. בסוריה נמצאים יועצים רוסים רבים המועסקים בשירותי הביטחון של אסד.

בהתרעה חמורה בלשונה שפרסם המשרד, נאמר כי "הצבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת של המורדים, מציב איום חמור ביותר על שדות התעופה האזרחים בדמשק ובחלב, ושני השדות הללו נחשבים כעת מטרות צבאיות לכל דבר. הצירים המובילים לטרמינלים הראשיים בשדות התעופה האלה נחסמו בעבר על ידי המורדים בחודשים האחרונים במחסומים ארעיים, וקציני ביטחון נחטפו בדרך אליהם. במקביל, ממשיכים המורדים לנחול הצלחות ומפילים עוד ועוד כלי טיס של הצבא.

בהודעה, מצוטט איום של המורדים, שניתן לכאורה ב-1 בספטמבר, לפיו הם עשויים לפגוע במטוסים שממריאים משדות התעופה האזרחיים ב-72 השעות הקרובות, או לכל הפחות לשבש את ההמראות בצורה חמורה. "האיומים האלה אינם מקובלים, והם הפרה ברורה של החוק הבינלאומי". נכתב בהודעה כי האופוזיציה הסורית שבה והתקיפה מטרות אזרחיות וצבאיות, וכי ישנן מדינות זרות שמעודדות את פעילותם של המורדים.

השליח החדש לסוריה: מתנגד להתערבות חיצונית במשבר

שדה התעופה בדמשק, סוריה. מאי 2012. AP
שדה התעופה הבינלאומי בדמשק, מאי 2012/AP

אמש, אמר שר ההסברה של סוריה, עמראן זועבי, כי האופוזיציה הסורית אף מקיימת קשרים עם המשטר בישראל. בשיחה עם כתבים בדמשק, טען השר כי "מי שנמצא בקשר עם גורם ישראלי הוא בוגד", ואמר כי המורדים "מקבלים נשק ישראלי בשדה התעופה בטורקיה". הוא הפנה אצבע מאשימה למוסד בביצוע הפיגועים שמתרחשים בסוריה ובהסלמה במלחמת האזרחים המתחוללת במדינה. כמו כן, הוא האשים את ישראל בחיסול מדענים סורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רוסיה ממשיכה לדבוק בפתרון הדיפלומטי המקרטע

רוסיה, ובראשה הנשיא ולדימיר פוטין, נחשבת לתומכת הדיפלומטית העיקרית של הנשיא בשאר אסד. יחד עם סין, מוסקבה סיכלה בשנה וחצי האחרונות כל יוזמה בינלאומית לפעולה בינלאומית נגדו.

במוסקבה מתעקשים לדבוק בעמדה לפיה יש הנשיא אסד צריך להעביר את השלטון למחליפו, אך לא נוקבים במפורש בשם המחליף או במועד החילופים. כמו כן, במוסקבה נאמנים לעמדת השלטון הסורי, לפיה כל עוד המורדים משיבים אש, אין לנהל עמם משא ומתן.

במקביל, ולפי דיווחים רבים במערב, רוסיה מחמשת את הצבא הסורי. נשק מתוצרתה ככל הנראה גם סייע להפיל מטוס נאט"ו של חיל האוויר הטורקי סמוך לגבול הסורי. לפי כמה פרשנויות, צעד זה נועד להרתיע את המערב מלהתערב במשבר הסורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully