וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמפניה ודמעות: החברים של סרקוזי חגגו בלעדיו

28.8.2012 / 0:04

כת חדשה או הלוויה של ידוען-לשעבר? בתקשורת הצרפתית לא יודעים לעכל את הכינוס ההמוני של מעריצי הנשיא לשעבר, שהפצירו בו לשוב לפוליטיקה. חתן השמחה עצמו פיקח מרחוק

המוני צרפתים נרגשים באו בסוף השבוע לעיר ניס שבדרום צרפת, והשתתפו בכינוס בן יומיים שכולו נוסטלגיה לתקופת שלטונו של הנשיא לשעבר, ניקולא סרקוזי, וקריאה נרגשת לחזרתו למערכת הפוליטית. את הכינוס ארגנה אגודת "החברים של סרקוזי", ארגון שצבר תאוצה של ממש בחודש מאי, אחרי שסרקוזי הודח בבושת פנים ממשרתו בתום כהונה אחת בלבד. לדברי המארגנים, כמעט 4,000 בני אדם הגיעו לכינוס. ככל הנראה מספר המשתתפים האמיתי היה כמחצית מזה. ממול לאחד הדוכנים במקום הפגינו קומץ של אנשי שמאל בחולצות צבעוניות.

כינוס בניס של עמותת "החברים של סרקוזי". צרפת, 25-24 באוגוסט 2012. רויטרס
כינוס בניס של עמותת "החברים של סרקוזי". צרפת, 25-24 באוגוסט 2012/רויטרס

למשתתפים הוקצה פארק גדול, ומתחת לעצי הזית הנאים הוצבו דוכנים שהציעו למכירה חולצות עם שמו של סרקוזי (במחיר של שבעה אירו) כובעים מסוגים שונים (חמישה אירו) ועטים (7 אירו). אלא שבין גביעי השמפניה למשחקי פטאנק חגיגיים היה גם בכי: המשתתפים צפו ברגש בסרט שהוקרן על מסך בד, שהציג תמצית באורך חמש דקות מימי שלטונו של סרקוזי ומקמפיין הבחירות הכושל שלו. רבים מהנוכחים – לפי עדויותיהם של כמה עיתונאים – מחו דמעה גאה, והכריזו: "צרפת מתגעגת לסרקוזי".

אל מול הדעיכה המסוימת במעמדו של הנשיא הנוכחי, פרנסואה הולנד, המוטיב העיקרי בכינוס היה "הכרת תודה ונאמנות" לנשיא לשעבר, ונדמה שהמשתתפים היו מוכנים להתעלם מהעובדה שסרקוזי כבר הבטיח לפרוש מהמערכת הפוליטית. בעיקר, איש לא הזכיר בפומבי את העובדה שסרקוזי שקוע עד צוואר בפרשות פליליות חמורות, שעשויות להטיל עליו קלון ולמנוע את התמודדותו בבחירות לנשיאות ב-2017.

כינוס בניס של עמותת "החברים של סרקוזי". צרפת, 25-24 באוגוסט 2012. רויטרס
כינוס בניס של עמותת "החברים של סרקוזי". צרפת, 25-24 באוגוסט 2012/רויטרס

למרבה האכזבה, דווקא חתן השמחה לא טרח להגיע לכינוס. ניקולא סרקוזי העביר את סוף השבוע באחוזה של משפחתה של בת זוגו קרלה ברוני בעיירה הסמוכה, קאפ נגר. מדי פעם הוא זימן אליו כמה מהמשתתפים הבכירים בכינוס כדי שיסבו עמו לסעודה. לא פלא שסופי פילגרים, כתבת ערוץ פראנס24 שנשלחה לסקר את האירוע, סיכמה את רשמיה במלים: "יותר מאשר שהאירוע היה אסיפה בעלת משמעות, הרי שהייתה זו התקהלות שדמתה לטקס אשכבה של ידוען מהספסל האחורי". עיתונאים אחרים היו אפילו פחות עדינים, ואמרו שנדמה שמדובר בכינוס פומבי של כת חדשה.

גם אתה יכול להיות חבר של ניקולא (תמורת 25 אירו)

לכינוס הוזמנו רבים מבכירי מפלגת UMP, התנועה הימנית שבראשה עמד סרקוזי. המפלגה תבחר בחודשים הקרובים את המנהיג החדש שלה, ורבים מבכיריה ניצלו את הבמה בניס כדי לשבח את היו"ר לשעבר וכדי לקדם את עצמם בנשימה אחת.

אחד מהם היה מזכ"ל המפלגה, ז'אן פרנסואה קופ, שסיפר בגאווה על געגועיו למנהיג הקודם. הוא יתמודד בבחירות לראשות המפלגה מול ראש הממשלה של סרקוזי, פרנסואה פיון, שנאלץ להיעדר מהכינוס בניס בגלל שנקע את הקרסול בתאונת קטנוע.

אגודת "החברים של סרקוזי" מתקבלת בחשדנות מסוימת בתקשורת הצרפתית. מספר חבריה אינו ברור לחלוטין, ולמרות המסר התמים שלה לכאורה – התרפקות על זכרונות העבר – יש פרשנים בשמאל שתוהים על כוונותיה האמיתיות. עם זאת, קשה להאמין שסרקוזי, שחשוד - בין היתר - במעילה בכספי ציבור - היה מרשה למקורביו להשתמש באגודה ציבורית למטרות לא כשרות. האגודה מנוהלת בעיקר על ידי שר הפנים לשעבר, בריס הורטפו, ובדירקטוריון שלה שמורים מקומות כבוד לשרים בכירים נוספים. באגודה טוענים כי כמה אלפי בני אדם ממתינים להצטרפות אליה - תמורת דמי חבר של 25 אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully