וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתראות, פוטין: שתיים מחברות "פוסי ריוט" ברחו מרוסיה

בעוד על שלוש חברותיהן נגזרו שנתיים מאסר, שתי חברות נוספות בהרכב המוסיקלי נמלטו מרוסיה. מקום הימצאם טרם הובהר, אולם ההנחה היא שמדובר במדינה ללא הסכם הסגרה עם רוסיה

צילום: רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן

(מתן גזר הדין של שלוש חברות הלהקה שנעצרו)

שתיים מחברות להקת "פוסי ריוט" נמלטו מרוסיה, בעוד שלוש חברותיהן להרכב המוסיקלי נעצרו ונגזר עליהן שנתיים מאסר בבית המשפט במוסקבה. שמות החברות שנמלטו אינם ידועים, אולם בעלה של אחת מחברות הלהקה הכלואות סיפר אתמול (ראשון) כי השתיים אכן השתתפו באירוע המחאה של הלהקה נגד הנשיא פוטין בקתדרלת "ישו המושיע" שבמוסקבה בתחילת השנה.

בחשבון הטוויטר של לקהת הפאנק מיהרו לדווח כי "בכל הנוגע למרדף, שתיים מחברות הלהקה נמלטו בהצלחה מהמדינה!". בנוסף, נטען כי הנמלטות אף "מגייסות פמיניסטיות ממדינות זרות כדי לתכנן פעולות חדשות!".

להקת הפאנק "פוסי ריוט" בכלא, מוסקבה בירת רוסיה, יולי 2012. מימין: יקטרינה סמוצביץ', מריה אליוכינה, נדז'דה טולוקוניקובה. רויטרס
חברותיהן נמלטו, אך הן יבלו שנתיים מאחורי סורגים/רויטרס

גורמים רבים במערב גינו את המשפט שנערך לחברות הלהקה יקטרינה סמוצביץ', מריה אליוכינה ונדז'דה טולוקוניקובה, שהורשעו ב"חוליגניות המונעת משנאה דתית", וכינו אותו חסר-פרופורציות. הקרמלין, מנגד, דחה האשמות שהפנו פוליטיקאים ומוזיקאים שונים, ולפיהן מדובר ברדיפה פוליטית.

בעלה של טולוקוניקובה, פיוטר ורזילוב, מסר: "מאחר שמשטרת מוסקבה הודיעה שהיא מחפשת אותן, הן ישמרו על פרופיל נמוך לעת עתה. הן נמצאות במקום מבטחים, ומשטרת רוסיה לא יכולה להגיע אליהן". מדבריו משתמע כי מדובר במדינה שאין לה הסכם הסגרה עם רוסיה. "12 או 14 חברים שעדיין נמצאים ברוסיה משתתפים באופן אקטיבי בפעילות הלהקה. זה קולקטיב גדול", הוסיף ורזילוב.

מפגינים ברחבי העולם נגד גזר הדין לבנות להקת "פוסי ריוט". אוגוסט 2012. רויטרס
הפגנה לשחרור בנות הלהקה העצורות/רויטרס

חברות הלהקה הכלואות הגישו ערעור על גזר הדין. בעקבות פרסום גזר הדין בשבוע שעבר, הודיעה משטרת רוסיה כי היא סורקת את השטח בניסיון לאתר משתתפים נוספים באירוע המחאה בקתדרלה, אולם נמנעה מלמסור את שמות המבוקשים ואת מספרם.

חברות הלהקה הכלואות מסרו כי "תפילת הפאנק" שערכו בתחילת השנה בקתדרלה נועדה להבליט את תמיכתה של הכנסייה הרוסית בפוטין. אלא שהמופע הפרובוקטיבי הקצר שערכה הלהקה הצליח לעורר את זעמה של הכנסייה האורתודוכסית.

עוד באותו נושא
רוסיה: חברות ה"פוסי ריוט" נשלחו לשנתיים מאסר
פוסי ריוט: המחאה נגד פוטין מגיעה לתל אביב
הפאנקיסטיות שהרגיזו את פוטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully