וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומט אירני חוסל בדמשק? טהרן מכחישה

ניר יהב ומשה-חי הגיגת

1.8.2012 / 11:06

שגרירות אירן הכחישה את הפרסום, וגם רשת אל-ערביה - שפרסמה את הדיווח - ציינה שאין לו אישור נוסף. במקביל, המורדים טוענים להישגים נוספים: לטענתם, השיגו טילי קרקע-אוויר

צילום: צילומי חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל

רשת הטלוויזיה אל-ערביה דיווחה הבוקר (רביעי) באפיק האנגלי שלה כי דיפלומט אירני חוסל בדמשק. עם זאת, נאמר כי לדיווח - שהובא מפי גורמי אופוזיציה בסוריה - אין אישור מפי מקורות נוספים, וכי לא היה ניתן לוודא את מהימנותו. לא נמסרו פרטים נוספים, ולא נאמר מי האירני שחוסל לכאורה ומתי נרצח.

בשעות הבוקר המאוחרות, הודיעה השגרירות האירנית בדמשק כי הדיווח אינו נכון. גם חוסיין שייח אל-איסלם, מזכיר לקשרי חוץ במג'לס (הפרלמנט) בטהרן, אמר כי אין שחר לדברים.

הרס ברחובות בעקבות הלחימה בשכונת אל-עסאלי, דמשק בירת סוריה. רויטרס
דיווח שקרי? דמשק/רויטרס

במקביל, המורדים טוענים להישג נוסף בלחימה מול הצבא הסורי. רשת הטלוויזיה האמריקנית NBC דיווחה לפנות בוקר כי חיילי "הצבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת של האופוזיציה, הצליחה - לטענתה - להשיג טילי קרקע-אוויר שהגיעו אליה מטורקיה. גורמי אופוזיציה אף אמרו כי הם השתלטו במהלך הלילה על מטה המשטרה ומטה המודיעין האווירי בעיר חלב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

המזון בחלב הבוערת הולך ואוזל

הדיווח על ההתחמשות בטילים מצטרף לתחושת האופטימיות בקרב לוחמי האופוזיציה בחלב, שסבורים כי עד סוף חודש רמדאן יצליחו להכריע את המערכה מול חיילי צבא סוריה.

מאלכ אל-כורדי, אחד ממפקדי המורדים בחלב, אמר הבוקר ליומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט", כי מדי יום שעובר, חייליו מצליחים לכבוש עוד ועוד שטחים בחלב וכעת הצבא הסורי החופשי שולט, לטענתו, ביותר מ-90 אחוזים מפרבריה וב-60 אחוזים מהעיר עצמה. "עד סוף רמדאן אני צופה שהמערכה תוכרע", הוסיף.

עם זאת, עד שיוכרע הקרב, חלב עדיין בוערת. עימותים קשים עדיין מתחוללים,זה שלושה ימים, בין כוחות הביטחון לצבא הסורי החופשי בשכונת חמידיה בעיר. עוד דווח כי חיל האוויר תקף את אזור דיר חאפר שבפרברי חלב.

הקרב הקשה בין המורדים לכוחות הביטחון על השליטה בחלב נמשך כבר למעלה משבוע. בעוד גורמים רשמיים בסוריה טוענים כי הצבא השלים את "טיהור" שכונת סלאח א-דין בעיר מ"שרידי חוליות הטרור החמושות", והסב אבידות כבדות ל"טרוריסטים", הרי שהמורדים דיווחו על הישגים משלהם - כמו השתלטות על נקודה אסטרטגית מצפון-מערב לעיר. המורדים מעריכים כי יותר מ-200 אלף בני אדם כבר נמלטו מהעיר מאז תחילת הקרבות, וטוענים כי המזון בשכונות הנצורות הולך ואוזל.

בנוסף, נמסר כי מסוקים ירו אמש טילים לעבר העיר דרעא בדרום סוריה. על פי הדיווחים, נהרגו ביום שני 51 בני אדם מירי כוחות הביטחון ברחבי סוריה.

לפניות לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

עוד על הקרבות בחלב
51 הרוגים ברחבי סוריה; שיירה של האו"ם הותקפה
מי שולט בחלב, אסד או המורדים? 200 אלף ברחו
שר החוץ הסורי בטהרן: "נביס את המורדים בחלב"

(עידכון ראשון: 09:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully