וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא אסד מפגיז בחלב; "התקיפה הקשה ביותר עד היום"

ניר יהב

28.7.2012 / 11:07

עימותים עזים מתנהלים בין המורדים לצבא הסורי בשכונות העיר חלב, וכלי התקשורת המקומיים הגדירו את הפעולה כ"טיהור וסילוק גורמי הטרור". גורמי אופוזיציה: "לא ניכנע"

הידרדרות בסוריה: הצבא הכפוף לנשיא בשאר אסד פתח הבוקר (שבת) במתקפה עזה על העיר חלב במטרה להשיב לעצמו את השליטה בה. ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי העימותים המתנהלים בכמה שכונות בעיר בין כוחות הביטחון לבין כוחות המורדים "הם הקשים ביותר בעיר מאז שפרצה ההתקוממות לפני שנה וחצי". לדברי הארגון, צבא סוריה תגבר את כוחותיו בעיר, בעיקר בשכונת סלאח א-דין – שם נמצאת הכמות הגדולה ביותר של מורדים. "הצבא מפגיז את השכונה", הוסיף.

נמשך הקרב על סוריה: לחימה עזה בדמשק ובחלב. רויטרס
"העימותים הם הקשים ביותר בעיר מאז שפרצה ההתקוממות לפני שנה וחצי". העיר חלב בימים האחרונים/רויטרס

לדברי ראמי עבד א-רחמן, מנהל ארגון זכויות האדם הסורי, צבא סוריה משגר פגזים לעבר שכונות נוספות בחלב, לדוגמא שכונת סכרי. עוד אמר א-רחמן כי רבים מתושבי השכונות בעיר נמלטים מבתיהם מחשש שייפגעו מהפגזות הצבא של אסד. "עימותים קשים מתנהלים גם באזור חמדאניה", אמר. הוא סיפר עוד כי הצבא הסורי שלח טנקים לכמה אזורים בעיר וכי הוא מתעמת עם המורדים. ברחבי סוריה דווח עד כה על 41 הרוגים היום, רובם באידליב ופרברי דמשק.

כלי התקשורת הסורים, המזוהים עם המשטר, דיווחו הבוקר כי צבא סוריה החל במבצע "לטיהור העיירה כרנאז שבמחוז חמה". בהודעה שפורסמה בכלי התקשורת המזוהים עם אסד, נכתב כי המבצע בעיירה נועד לסלק את גורמי הטרור החמושים ממנה וכי הדבר נעשה "לבקשת התושבים". בנוסף דווח כי כוחות הצבא טיהרו את אזור אל-חג'ר אל-אסווד שבבירה דמשק "מתאי טרור חמושים והשיבו את הביטחון לאזור".

ארדואן: "לא ניוותר כצופים מן הצד"

לצד זאת, האופוזיציה הסורית טוענת שהצבא הסורי החופשי השמיד שמונה טנקים של צבא סוריה בעיר חלב, חמישה מהם באזור עאמריה. לדבריה, הצבא הסורי מסיג חלק מהטנקים שלו כתוצאה מכך. בנוסף, דיווחה האופוזיציה כי מסוקים של צבא סוריה חגים באוויר ומשגרים טילים לעבר הבתים. האופוזיציה הבהירה בעמוד הפייסבוק שלה כי "הכנופייה של אסד החלה במבצע הצבאי. לא ניכנע. נסלק את הכנופייה".

אמש התייחס ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, למשבר בסוריה ואמר כי "יש הסלמה בחלב, וההצהרות האחרונות לגבי השימוש בנשק להשמדה המונית הן פעולות שלא נוכל להיוותר מולן כצופים מן הצד". הוא הוסיף כי יש לנקוט צעדים בצוותא עם מועצת הביטחון של האו"ם, ארגון המדינות האיסלמיות והליגה הערבית. "עלינו לעבוד ביחד כדי להתגבר על המצב הנוכחי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully