וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצועים מבורגס שבו לארץ: "מראות שלא יוצאים מהראש"

19.7.2012 / 13:26

בנמל התעופה בן גוריון מקבלים את 33 ישראלים שנפצעו אתמול בפיגוע בבולגריה. שלושה פצועים קשה עדיין מאושפזים בסופיה. צה"ל נערך להשיבם ואת גופות ההרוגים

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, דובר צה"ל, הטלוויזיה הבולגרית, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מטוס הרקולס של צה"ל שהמריא מבולגריה נחת בצהריים (חמישי) בישראל ועל סיפונו הישראלים שנפצעו אתמול בפיגוע בבורגס. המשלחת, ובה רופאי חיל הרפואה, משיבה לארץ 33 ישראלים, שיועברו בהמשך לבתי חולים ברחבי הארץ לאחר בדיקה ראשונית. בין הפצועים אחד במצב קשה ובהכרה מלאה, 12 מוגדרים במצב שכיבה בדרגות פציעה שונות ויתר ה-20 פצועים קל. בנוסף, ישנם שני פצועים ישראלים במצב קשה שלא ניתן היה להטיס לישראל, ולכן הם נשארו בבית החולים בסופיה, כשלצידם כוחות רפואה ישראליים.

במקביל, משלחת צה"ל שהגיעה הבוקר לבולגריה, ממשיכה לפעול כדי להעביר לארץ שלושה ישראלים נוספים שנפצעו קשה, ושאושפזו בבית החולים בבירה הבולגרית. משלחת צה"ל נערכת להעביר את גופות המתים בחזרה לארץ לקראת קבורתם. סגן קצין רפואה ראשי, אל"מ ד"ר דודו דגן, יצא לסופיה, ומנהל משם את הערכת המצב של החיל.

כשבעה פצועים אמורים להתפנות לבית החולים בעפולה, בהם תושב בית שאן גדי סיבוני, שנפצע בפיגוע באורח בינוני. 11 פצועים נוספים אמורים להתאשפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע, והמחלקות שם כבר נערכות לקלוט את הפצועים. פצועים נוספים יועברו לבית החולים איכילוב בתל אביב, לבית החולים אסף הרופא בצריפין, לבית החולים וולפסון בחולון ולבית החולים לניאדו בנתניה, ואחרים לבית החולים רמב"ם בחיפה ולבית החולים בנהריה.

הפיגוע בבורגס - סיקור מלא בוואלה! חדשות

לאחר הפיגוע: טיסה ראשונה נחתה בישראל. שי מכלוף
משפחות שקרוביהם שבו מבולגריה, מוקדם יותר היום בנתב"ג/שי מכלוף

בפיגוע נהרגו שבעה בני אדם. חמישה מהם הם תיירים ישראלים, והרוג נוסף הוא נהג האוטובוס הבולגרי. ככל הנראה, הגופה השביעית היא של המחבל המתאבד. בצהריים פרסמו כלי תקשורת בולגריה תיעוד ממצלמות האבטחה בשדה התעופה, בו נראה אדם העונה לתיאורו של החשוד בביצוע הפיגוע.

הפצועים סיפרו על מחזות קשים: "מראות שלא יוצאים מהראש"

אחד הפצועים שהגיעו הבוקר לנמל התעופה בן גוריון היה משה מוסרי מחולון. בשיחה עם וואלה! חדשות, הוא סיפר כי שב לארץ בצהריים בטיסה אזרחית, וכי נפצע בידיו. לדבריו, הוא הרגיש אתמול כי הוא "קרוב למוות", וישב בחלקו האחורי של האוטובוס כששמע את הפיצוץ. "ראיתי גופות, ידיים ורגליים, אנשים נשרפו לי מול הפרצוף. הבנתי שאני חייב לקפוץ מהאוטובוס".

נעמי, תושבת קריית שמונה, הספיקה אף היא לשוב לארץ מוקדם יותר הבוקר, וסיפרה כי רק מי שזינק דרך חלונות האוטובוס הבוער, הוא שהצליח להינצל. "מי שלא הצליח לצאת דרך הדלת האחורית נפגע הכי קשה", העידה. לדבריה, הנוסעים נאלצו לדרוך על גופות במהלך מנוסתם. היא סיפרה על מחזות קשים, בהם על המצב שבו אותרה גופתו של נהג האוטובוס הבולגרי. "זה היה מראה נורא ואיום, שלא עוזב לי את הראש, חלקי דם ובשר". היא אמרה כי איבדה את כל מטענה בפיצוץ. "חזרנו בלי מזוודות. הכל שרוף".

נחיתת משלחת צה"ל בבורגס. דובר צה"ל
משלחת צה"ל בשדה התעופה בבורגס/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully