וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בקפריסין: "לבנוני שתכנן לפגוע במטרות ישראליות נעצר"

על פי דיווחי כלי התקשורת המקומיים, החשוד - שהחזיק בדרכון שבדי - נעצר כבר לפני כשבוע, בעזרת מידע שהתקבל מסוכנויות ביון זרות. נציגות ישראל במדינה סירבה להגיב לסיפור

אזרח לבנוני נעצר בלימסול שבקפריסין לפני כשבוע, בחשד שתכנן לפגוע במטרות ישראליות, כך דיווחו אמש (שישי) כלי תקשורת בקפריסין. על פי הדיווחים, מעצרו של החשוד נשמר עד עתה בסוד. עוד דווח, כי הוא תכנן לפגוע ככל הנראה במטוס או באוטובוס. על פי דיווחי תחנת הטלוויזיה "סיגמא", המשטרה המקומית נעזרה במידע שהתקבל מסוכנויות ביון זרות כדי ללכוד את החשוד.

החשוד, ששמו טרם הותר לפרסום, החזיק בדרכון שבדי. בחקירתו, כך דווח, הוא קשר את עצמו למעשים. נציגות ישראל במדינה סירבה להגיב לסיפור.

בחודש שעבר דיווחו הרשויות בניירובי, בירת קניה, כי שני אזרחי אירן, שנעצרו במדינה כשברשותם חומר נפץ, חשודים שתכננו פיגועים במטרות ישראליות - לרבות השגרירות הישראלית בניירובי - אמריקאיות, או יעדים הקשורים לערב הסעודית. את הדיווח, שמקורו ככל הנראה בתביעה בבית המשפט בניירובי, מסרו גורמים רשמיים לסוכנות הידיעות אי-פי. אחד הגורמים אמר כי האירנים באו לקניה בשליחות "כוח קודס" של משמרות המהפכה, המיועד לפעול מחוץ לגבולותיה של הרפובליקה האיסלמית. השניים מכחישים את ההאשמות.

מנגד, סגן שר החוץ האירני, חוסיין אמיר עבדאלליאן, דחה אמש את ההאשמות כלפי שני החשודים האירנים וטען כי השניים נעצרו כחלק ממזימה ישראלית כדי לערער את יחסי אירן וקניה - כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית "פארס".

אבדאלליאן, המופקד על יחסי החוץ של אירן באפריקה ועם מדינות ערב, אמר כי "אין כל הוכחה שתוכל לתמוך בהאשמות כלפי השניים", והוסיף כי "יש בידינו הוכחות ומסמכים המבססים את הטענה כי מדובר במזימה ישראלית. הציונים מבקשים לפגוע ביחסים המתהדקים בין אירן וקניה - שלאחרונה אף התחזקו הודות להסכמים שנעשו בביקור האחרון של סגן הנשיא האירני שם - באמצעות מעצרם של שני האירנים ללא ראיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully