וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קואליציה יהודית-מוסלמית: "התירו קיום ברית מילה"

טל שלו

10.7.2012 / 0:55

הקהילה היהודית באירופה חברה לאנשי דת מוסלמים במטרה להיאבק בפסיקה הגרמנית. "על הדואגים לזכויות הצמחים והחיות להפגין יותר סובלנות למיליונים באירופה שמבקשים חופש דת"

ארגונים יהודיים ומוסלמיים באירופה קראו אמש (שני) לגרמניה ולאיחוד האירופי "לתקן את החוקות העליונות שלהם, ולאפשר לאזרחיהם לקיים טקסי ברית מילה, ולהתיר את חופש הדת ללא הערמת קשיים או פסיקה מזדמנת של שופט כזה או אחר". על הצעד הוחלט בישיבת חירום שכינס בבריסל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, לאור פסיקת בית המשפט בגרמניה בחודש שעבר שקבעה כי ברית המילה אינה חוקית.

בישיבה, בה השתתפו רבנים אירופים בכירים, אימאמים מוסלמיים מובילים, ראשי הקהילה הטורקית בגרמניה ונציגי הפרלמנט האירופי, הוחלט לאתר משפחה יהודית בגרמניה שצפוי להיוולד לה בן זכר בימים הקרובים, במטרה להגיש בקשה לבית משפט מקומי, על מנת לקבל אישור לערוך לו ברית מילה, על פי חופש הדת והחוקה האירופית, ובכך לייצר פסק דין תקדימי שיסתור הפסיקה מהחודש שעבר.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, קרא בפגישה לממשלות אירופה "לוודא שאזרחיהם הדואגים לזכויות החיות והצמחים יפגינו יותר סובלנות כלפי עשרות מיליוני אנשים דתיים באירופה שמבקשים לחיות בחופש דת מלא".

"גזירות נוסח אירופה של שנות ה-30"

במקביל, כינס היום יו"ר ועדת העלייה והקליטה בכנסת, ח"כ דני דנון, דיון בנושא בו הדגיש כי מדינת ישראל תגבה את יהודי אירופה בניסיון לשנות את התקדים המסוכן כדבריו, ותפעל לקידום חקיקה בפרלמנט הגרמני שתפסול את הפסיקה ותאפשר ליהודים לקיים ברית מילה. "מדינה שתנסה להגביל את מהות היהדות על ידי גזירות נוסח אירופה של שנות ה-30, תספוג התנגדות נחרצת של מדינת ישראל".

שגריר גרמניה בישראל אנדריאס מיכאליס אמר בדיון כי "החיים היהודיים בגרמניה לאחר אירועי העבר הנוראיים, נמצאים במקום אחר. ברור שהנושא של פסיקה בנושא איסור ברית מילה רגיש יותר בגרמניה בגלל אשמת השואה, אך חשוב להדגיש כי הקהילות היהודיות בגרמניה גדלות וצומחות".

ברית מילה בישוב שילה שבשומרון. יוראי ליברמן
"ברור שהנושא של פסיקה בנושא איסור ברית מילה רגיש יותר בגרמניה בגלל אשמת השואה, אך חשוב להדגיש כי הקהילות היהודיות בגרמניה גדלות וצומחות"/יוראי ליברמן

ראשית הפרשה בסוף חודש יוני, כאשר בית המשפט בקלן פסק באופן תקדימי וקבע כי עריכת ברית מילה לילדים צעירים מטעמים דתיים עומדת בניגוד לזכויותיהם וכי מדובר בהליך בלתי חוקי. "חופש הדת של ההורים, וזכותם לחנך את ילדם לא ייפגע באופן שאינו מתקבל על הדעת אם הם יחויבו לחכות עד שילדם יוכל להחליט בעצמו לעבור ברית מילה", נכתב בפסק הדין - שניתן בתביעה נגד רופא בקלן שמל ילד מוסלמי בן ארבע, שנפגע כתוצאה מהניתוח. על אף שפסק הדין אינו מחייב את יתר בתי המשפט במדינה, הוא עורר סערה בדעת הקהל בגרמניה, גינוי מקיר לקיר וחשש גדול בקרב מנהיגי דת יהודיים ומוסלמיים, הרואים בהחלטה איום חמור על חופש הדת במדינה.

עוד בנושא:
בית משפט בגרמניה קבע: ברית מילה אינה חוקית
ברית מילה: ארגוני יהודים בגרמניה יוצאים לקרב
ארה"ב: נחתם צו המונע סופית את איסור ברית המילה

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully