וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדוד חרב תירגל לחימה: "חיזבאללה נערך למלחמה"

קובי דוד

16.6.2012 / 0:10

הגדוד הדרוזי המתמחה בגזרת לבנון יצא השבוע לתרגיל המדמה לחימה בשטח. "מלחמה עלולה לפרוץ בכל רגע נתון", אמר גורם בכיר בפיקוד צפון והוסיף: "אין ספק שנרסק את כוח האויב"

חמישה ימים מפרכים ואינטנסיביים עברו על חיילי ומפקדי גדוד חרב, הגדוד הדרוזי המומחה בגזרת לבנון. מתחילת השבוע פתח הגדוד בתרגיל "חד כחרב", שבוע מלחמה שתפקידו לדמות עבור החיילים לחימה בשטח הייעודי עבורם - שטח לבנון - ולהבטיח את כשירותם במשימה.

התרגיל האינטנסיבי כלל סחיבת משקלים והליכה של כ-60 קילומטרים מהגליל ועד לפסגת החרמון. הוא החל ביום שני בערב ב"התקפת פתע" בפסוטה שבגליל המערבי. משם המשיכו החיילים לרמת הגולן, שם צעדו לאורך מרחקים ארוכים, כבשו יעדים וערכו התקפות באש חיה. כמו כן הם התאמנו על לחימה במתארים מסוגים שונים, בהם שטח פתוח, שטח סבוך ושטח בנוי. הפעילות המסכמת בהר חרמון כלל עלייה וכיבוש של מעלה גולני, אתגר לא פשוט עבור החיילים העייפים, שהיו נחושים לסיים את המשימה בהצלחה.

תרגיל של גדוד חרב, יוני 2012. ג'יליס
היו נחושים לסיים את המשימה בהצלחה. חיילי גדוד חרב במהלך התרגיל, השבוע/ג'יליס

גורם בכיר בפיקוד צפון שנכח בתרגיל סיפר לוואלה! חדשות: "יצאנו לתרגיל חשוב ומהותי, מאחר שהמלחמה הבאה בפתח, אין לה זמן משוער, היא עלולה לפרוץ בכל רגע נתון". הוא הוסיף כי "במלחמת לבנון השנייה הכוחות לא היו ערוכים מספיק מבחינת ציוד והכשרה של לוחמים. המטרה העיקרית של התרגיל היא לשכלל את הלחימה בלבנון עם טכניקות מיוחדות וחדשות בהן התנסו החיילים".

"חיילים למופת שמוכנים לעשות הכל כדי להגן על המדינה"

עוד התייחס הגורם לאיומים הקיימים בשטח: "הכוח של חיזבאללה מתחדש ומתחזק בשטח ומאוד קשה לזהותו. אנחנו יודעים בוודאות שחיזבאללה מתכונן למלחמה הבאה וצריך להיות ערוכים לכל צעד שלהם על פי תרחישים כאלה ואחרים שהוא מקיים. במלחמה הבאה אין לי ספק שנרסק את כוח האויב. צה"ל כשיר".

גדוד חרב לחם במשך 29 ימים במהלך מלחמת לבנון השנייה בגזרות מרוואחין, מרון א-ראס, עייתרון, בינת ג'בל ובית-יהון. על לחימתו קיבל הגדוד צל"ש מטעם אלוף פיקוד הצפון, אך יחד עם כל ההתרגשות והדבקות במשימה, למפקיד הגדוד, סא"ל שאדי אבו-פארס, היה חשוב ליישם את מסקנות המלחמה בתרגיל הנוכחי, על מנת להכשיר את הלוחמים לכל תרחיש שצפוי להגיע.

סא"ל אבו-פארס הדגיש כי "הנחישות והרצון של הלוחמים הם אלו שגרמו לנו להיות מרוכזים ולסיים את המלחמה ללא נפגעים של גדוד חרב. עברנו ימים קשיים וארוכים, אבל לבסוף גילינו חיילים למופת שמוכנים לעשות הכל כדי להגן על המדינה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תרגיל של גדוד חרב, יוני 2012. ג'יליס
"חיילים למופת". חיילי גדוד חרב במהלך התרגיל, השבוע/ג'יליס

בזמן מלחמת לבנון השנייה נאלץ פארס להותיר את אשתו לבדה, כשהיא כורעת ללדת. "לא יכולתי לעזוב את החיילים שלי לבד להילחם, הרגשתי שאני חייב להיות איתם, בזמן שאשתי נמצאת בחדר לידה לבד. הבן הבכור שלי נולד ממש בתום הלחימה, חיכה שאבא שלו יחזור בריא ושלם, ואז הגיח לאוויר העולם".

סמל ג'מאל עזה, מפקד כיתה בפלוגת המסלול בגדוד, הוסיף כי "היה תרגיל קשה ומאתגר. האתגר הגדול ביותר היה העליות של החרמון - למרות העייפות היינו בשיא. היו הרבה אנרגיות ומוטיבציה, כולם אמרו שזו חוויה שתישאר איתם ושנוכל לספר לילדים. השבוע הרגשנו באמת כמו במלחמה, החיבור של הגדוד ביחד היה מאוד חזק". את התרגיל הגדודי חתם טקס מרגש באתר החרמון, במעמד מפקד עוצבת ברעם. הגדוד, שעמד בכל היעדים שהוגדרו לו, קיבל שבחים רבים על פעילותו במהלך התרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully