וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נפגש עם פנטה: "שיתוף הפעולה חזק מתמיד"

נשיא המדינה החל את ביקורו בוושינגטון ונפגש עם שר ההגנה האמריקאי. פרס התייחס לשיחות עם אירן: "ממשיכים במרוץ המואץ לבניית פצצה גרעינית תוך שהם ממשיכים לשקר ולרמות"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש הלילה (שלישי) עם שר ההגנה של ארצות הברית לאון פנטה בפנטגון. השניים דנו בסוגיות ביטחוניות משותפות ובקשרי ההגנה בין ארה"ב וישראל. הנשיא מבקר בארה"ב לרגל קבלת מדליית החירות הנשיאותית מהנשיא האמריקאי ברק אובמה. פרס ופנטה "דנו בדרכים הרבות לשיתוף פעולה וכן באתגרים המשותפים לארה"ב וישראל במזרח התיכון, ביניהם האלימות בסוריה, השאיפות הגרעיניות של אירן, תהליך השלום והתחייבות ארה"ב לשמירת היתרון הצבאי האיכותי של ישראל", כך נמסר בהודעה של משרד ההגנה האמריקאי.

"זה כבוד גדול לארח אותך היום בפנטגון כנשיא שעבד ופגש את כל מזכירי ההגנה האמריקאים מאז מקנמרה", אמר פנטה וברך את פרס על קבלת מדליית החירות: "זו הכרה במפעל חייך לקידום השלום והחירות". שר ההגנה האמריקאי הדגיש כי "שיתוף הפעולה בין שני הצבאות חזק מתמיד. המטרה של הצבא האמריקאי היא לקדם את השלום בעולם ולהעניק לילדים של כולנו עתיד טוב יותר". פרס חיזק את דבריו של פנטה ואמר כי "בשם העם בישראל אני מבקש להודות לך על עמידתכם לצדנו במשך עשורים רבים. לעם בישראל יש הערכה רבה ביותר לצבא ארצות הברית ולממשל שסייע להעמיק ולחזק את בטחונה של ישראל".

פגישת פרס עם פנטה ודמפסי בוושינגטון. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס התקבל במשמר כבוד צבאי, חתם על ספר האורחים של הפנטגון וערך פגישה ביטחונית עם שר ההגנה בארבע עיניים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

במהלך מפגש עם ראשי מערכת הביטחון האמריקאית התייחס פרס לשיחות הגרעין עם אירן: "אני מכבד מאוד את התהליך הדיפלומטי, אך הזמן רץ והאירנים ממשיכים במרוץ המואץ לבניית פצצה גרעינית תוך שהם ממשיכים לשקר ולרמות". כמו כן, התייחס נשיא המדינה לסוגיה המדינית והדגיש כי הוא מאמין שבמידה וייפתח משא מתן רציני ניתן יהיה להגיע להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים. "אין ספק שיהיו קשיים בדרך, אך ניתן לגשר על כל הפערים. אני יודע כי המשא ומתן עצמו ייקח זמן אך יש משמעות גדולה לפתיחת התהליך ולהידברות רצינית בין שני הצדדים ללא עיכובים. הידברות תמיד עדיפה על הקיפאון."

פרס התקבל במשמר כבוד צבאי, חתם על ספר האורחים של הפנטגון וערך פגישה ביטחונית עם שר ההגנה בארבע עיניים. בתום הפגישה יצאו השניים לפגישת עבודה מורחבת בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון האמריקאית בה השתתפו בין היתר ראש המטות המשולבים הגנרל מרטין דמפסי, תת מזכיר ההגנה למדיניות, ג'יימס מילר ויועציו של פנטה לנושאי בטחון בינלאומי והמזרח התיכון. בתום הפגישה העניק פאנטה מדליית הוקרה מיוחדת של הפנטגון.

על רקע הביקור, מתחזקות הקריאות לפרס להעלות את נושא שחרורו של המרגל היהודי-אמריקאי ג'ונתן פולארד בפני אובמה. במטה למען שחרורו של פולארד, אף קוראים לפרס לכרוך את קבלת המדליה בבקשת חנינה לפולארד. פרס מצדו, הבטיח לרעייתו של פולארד, אסתר, בפגישתם לפני מספר שבועות להעלות את נושא השחרור בפגישתו עם אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully