וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת גינתה הבנייה בהתנחלויות: "מכשול לשלום"

טל שלו

7.6.2012 / 18:21

משרד החוץ הצרפתי קרא להימנע מיישום התוכנית לבניית מאות יחידות דיור בשל פינוי גבעת האולפנה. שליח האו"ם למזרח התיכון: "כל בנייה בהתנחלויות מפרה החוק הבינלאומי"

צרפת גינתה היום (חמישי) את הודעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על בניית מאות יחידות דיור בהתנחלויות, בעקבות ההחלטה לפנות את גבעת האולפנה בבית אל. "אנו קוראים לראש הממשלה נתניהו להימנע מיישום תכניות אלו. אנו מזכירים כי התנחלות בשטח כבוש בכל צורותיה היא לא חוקית על פי כללי המשפט הבינלאומי, חותרת תחת פיתרון שתי המדינות בשטח ומהווה מכשול לשלום", נמסר ממשרד החוץ הצרפתי. בפריז הדגישו כי יש "להימנע מפרובוקציות ולחדש את הדיאלוג בין הצדדים".

הודעת צרפת מגיעה על רקע ביקורו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שנמצא בימים אלה בפריז, וצפוי לבקש מצרפת להגביר את הלחץ לעצירת הבנייה בהתנחלויות.

גם האו"ם גינה היום בחריפות את ההחלטה של ראש הממשלה. שליח האו"ם במזרח התיכון, רוברט סרי, פרסם הודעה מיוחדת בה הדגיש כי "כל בנייה בהתנחלויות - בין אם על אדמה פלסטינית פרטית או בשטחים הפלסטיניים הכבושים - מהווה הפרה של המשפט הבינלאומי". סרי הדגיש בהודעה כי הכרזתו של ראש הממשלה על הבנייה בבית אל "מטרידה", והזכיר כי האו"ם קורא לישראל ולפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן. "אם הצדדים לא ינצלו את ההזדמנות הנוכחית", הזהיר סרי בהצהרה, "ננוע במורד השביל לעבר מציאות של מדינה אחת, אשר תרחיק כל אפשרות של שלום אזורי ברוח יוזמת השלום הערבית ".

"המקור ליציבות - הערכים המשותפים"

בתוך כך, קיים היום ראש המטה לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, פגישה מדינית מיוחדת עם נשיא צרפת הטרי, פרנסואה הולנד, בפריז. בהודעה ממשרדו של הנשיא נמסר כי עמידרור העביר להולנד "מסר אישי" מראש הממשלה, וכי הולנד ביקש למסור שהוא מעוניין להיפגש בקרוב עם נתניהו, אך בלשכת ראש הממשלה לא התייחסו לנושא.

בהודעה הצרפתית נמסר כי הנשיא הולנד הביע את "רצונה של צרפת להעמיק את היחסים בין שתי המדינות ולפתח את הקשרים הקיימים בין החברות האזרחיות בישראל ובצרפת בכל התחומים. שיתוף פעולה בוטח זה יגביר ללא ספק את השיח המדיני סביב האינטרסים המשותפים ויחזק את הקרבה המאחדת את שני העמים". לדברי גורם מדיני, עמידרור ביקש תחילה להיפגש עם מקבילו הצרפתי, היועץ המדיני של הולנד, אולם בפריז החליטו לשדרג את בקשתו לפגישה עם נשיא צרפת עצמו - במיוחד לאור העובדה שעמידרור נשא עמו מסר אישי מראש הממשלה.

עמידרור, המקיים בפריז סבב פגישות מדיניות, נפגש גם עם שר החוץ הצרפתי, לוראן פביוס, ובמהלך הפגישה שוחחו השניים גם כן על איכות היחסים בין שתי המדינות ועל הנושאים שבראש סדר היום הבינלאומי, לקראת סבב השיחות הבא בין מעצמות המערב לאירן באמצע יוני במוסקבה. פביוס הדגיש בפני עמידרור את מחויבותה של צרפת לפתרון של שלום במזרח התיכון ואת נחישותה בסוגיית הגרעין האירנית - שני נושאים עליהם מנהלות צרפת וישראל דו שיח מתמשך.

במקביל, נתניהו נפגש הבוקר במשרדו עם סגן ראש ממשלת הולנד ושר הכלכלה, מקסים ורהאגן, ועם שר החוץ של הולנד אורי רוזנטל, המבקרים בישראל. נתניהו הודה לאישים על הפגנת הידידות לישראל ואמר כי "באזור כל כך הפכפך ורב תמורות, המקור ליציבות הוא הערכים המשותפים שאנו חולקים ומקווים להפיץ לשכנינו".

עוד בנושא
ההבטחה של נתניהו לימין: 851 יחידות דיור בשטחים
תכנית נתניהו לגבעת האולפנה טרם אושרה, היועץ המשפטי: "עדיין בוחנים"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully