וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים 60 שנה לכתר: סרטי ארכיון של משפחת המלוכה

1.6.2012 / 12:31

במסגרת החגיגות לכבוד מלאות 60 שנה לכהונת המלכה אליזבת, תשדר רשת ה-BBC סרט תיעודי ובו ראיון עם בנה הנסיך צ'ארלס וצילומים אינטימיים של משפחתה - שאת חלקם צילמה בעצמה

חגיגה בממלכה המאוחדת: המוני בני אדם צפויים להציף את רחובות לונדון בסוף השבוע הקרוב לציון 60 שנה לכהונתה של המלכה אליזבת השנייה - מספר שנים מכובד אליו הגיעה קודם לכן רק המלכה ויקטוריה בשנת 1897. בסרט טלוויזיה מיוחד שהפיקה לכבוד המאורע רשת ה-BBC הבריטית וישודר היום (שישי), יחלוק הנסיך צ'ארלס את זכרונותיו מאמו, כולל עדויות וצילומים שמעולם לא נראו קודם לכן מחייה של משפחת המלוכה, חלקם צולמו על ידי הוד מלכותה עצמה.

בין היתר יכללו החגיגות מופע פופ ענק בהשתתפות סטיבי וונדר, סר פול מקרתני וסר אלטון ג'ון בארמון בקינגהאם, וכן תהלוכה ברחובות לונדון ומשט חגיגי בן 1,000 כלי שיט בנהר התמזה. "יובל היהלום (The Diamond Jubilee – ציון 60 שנה למלוכה) נותן לכולנו הזדמנות לחגוג בגאווה את כל מה שהמלכה מייצגת עבורנו - בין אם עבור האומה ובין אם עבור בני משפחתה", בירך יורשה של אליזבת', הנסיך צ'ארלס, את אמו לרגל החגיגות.

צילומים נדירים של משפחת המלוכה לכבוד 60 שנים לכהונתה של המלכה אליזבת', יוני 2012. רויטרס
הנסיכה המלכותית אן ויורש העצר הנסיך מוויילס בחופשה מלכותית/רויטרס

בסרט המחווה לאמו משחזר צ'ארלס, בין היתר, כיצד התכוננה המלכה להכתרתה בשנת 1953, וכיצד מדדה את הכתר הכבד על ראשה. "אני זוכר את אמא נכנסת לחדר כשרחצו אותנו כשהיינו קטנים, עם כתר על ראשה. זה היה די מצחיק, איך שהיא התאמנה". כמו כן צורף לסרט התיעודי קטע וידיאו ובו נראים צ'ארלס בן השמונה ואחותו הקטנה הנסיכה אן, כשהם משתעשעים בחוף הים בשנת 1957, ואף מתועדים כשהם קבורים עד צווארם בחול.

"אמא מאוד מתגאה במשפחה שלה, מאז שהייתה אם צעירה בתחילת כהונתה ועד היום, כשהיא זוכה להיות סבתא לנכדים". כמו כן ציין צ'ארלס כי למלכה "עבר מדהים של מסירות ומחויבות", וכי היא עזרה "לעגן דברים במקצת ולתת תחושת ביטחון בכך שדברים מסוימים הם חסרי זמן לעומת דברים אחרים שמשתנים ללא הרף". עוד הוסיף צ'ארלס כי "העובדה שאמא נשארה גורם יציב בתמונה סיפקה, לדעתי, תחושה של המשכיות במהלך 60 שנים מלאות תהפוכות".

צפו בקטע מתוך הסרט התיעודי: המשפחה המלכותית מבלה בשמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully