וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "מעשירים רק 20%", אך "מקימים עוד כורים"

בעוד נשמעים קולות באירן כי אין צורך בהעשרת אורניום של יותר מ-20%, קרא אחמדינג'ד לחברי הפרלמנט להתאגד ולעמוד לצידו "נגד ציר הרשע". עוד דווח: שני כורים יוקמו בבושהר

על רקע הטענה כי אירן מעשירה אורניום ברמה יותר גבוהה ממה שהיה ידוע עד כה, כפי שהתברר מדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ביום שישי, אמר ראש הסוכנות לאנרגיה גרעינית של אירן, פריידון עבאסי דוואני, כי 20% היא כמות העשרת האורניום הנחוצה למדינה. "אין לנו סיבה לוותר על העשרה של 20% משום שזו הכמות של דלק גרעיני שנחוצה לנו. לא יותר, לא פחות", אמר. לצד זאת, קרא היום (ראשון) נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, לחברי הפרלמנט לעמוד לצידו "מול ציר הרשע".

טענתו של דוואני אינה עולה בקנה אחד עם ממצאי דו"ח סבא"א. לפי האמור בו, גילו הפקחים בביקורם במתקן להעשרת אורניום בפורדו כי נעשתה בו העשרה ל-27%. כמו כן נכתב בדו"ח כי לאירן יש יותר משישה טונות של אורניום מועשר ברמה של 3.5%. אם היא תערוך לו העשרה של 93%, הדבר יעניק לה יכולת לייצר חומר בקיע לחמש פצצות. הדאגה הגדולה יותר היא מהכמות הקטנה יותר של האורניום שהועשר לרמה של 20%: הקפיצה הנדרשת לאירן לייצור חומר בקיע היא קצרה הרבה יותר.

בתוך כך, דיווחה סוכנות הידיעות האירנית "מהר" כי שני כורים לייצור חשמל יוקמו בבושהר, כשאחד מהם ייבנה כבר בחודש מרץ 2013.

"ארה"ב שותפה לדאגותיה הלגיטימיות של ישראל"

בישראל התעורר החשש כי השיחות עם אירן יובילו להקלה חלקית במשטר הסנקציות. ראש הממשלה ושר הביטחון החריפו את הטון וקראו למערב "לא להפגין חולשה" ולהעמיד דרישות ברורות וחד משמעיות בפני אירן, שמטרתן הפסקה מוחלטת של העשרת האורניום והצאת כל האורניום המועשר אל מחוץ למדינה.

במסר מרגיע לישראל אמר פקיד בכיר בממשל אובמה כי "ארצות הברית שותפה לדאגותיה הלגיטימיות של הממשלה בישראל מהתקדמות הגרעין האירני". הפקיד הוסיף כי מטרת ארה"ב וישראל משותפת – למנוע מטהרן להשיג גרעין צבאי. "כל מי שחושב שיש לנו מטרת אחרת לא מבין את הרצינות שהממשלה מייחס לאיום האירני ולסכנה שהוא מטיל על קיומה של ישראל ועל שלום העולם, נעשה כל מה שצריך כדי למנוע זאת".

לקריאה נוספת:
ארה"ב: ללא צעדים בשטח, הסנקציות על אירן יוחרפו
דו"ח סבא"א: אירן מעשירה אורניום ברמה גבוהה משנחשד עד כה
סמנכ"ל סבא"א לשעבר: אירן תוכל לפתח פצצה תוך 8 חודשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully