וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל והולנד: "נסייע ליוון להשאר בגוש האירו"

16.5.2012 / 1:00

המנהיגים נועדו אמש בפגישה מדינית ראשונה, שעות ספורות לאחר השבעתו של הולנד. על אף שאינם רואים עין בעין, הבטיחו השניים בהצהרה משותפת: "נפעל בשיתוף פעולה צמוד"

אירופה נחושה לסייע ליוון להתגבר על בעיותיה הכלכליות – כך אמרו אמש (שלישי) בהצהרה משותפת נשיא צרפת הטרי, פרנסואה הולנד, וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל – במסיבת עיתונאים שנערכה בתום פגישתם המדינית הראשונה. בפגישה הגורלית, אליה היו נשואות עיני כל האיחוד האירופי, דנו מרקל והולנד בעתיד עבודתם המשותפת ובפרט במצבה הכלכלי המידרדר של אירופה.

לדברי הולנד, הנחוש למתן את מדיניות הצנע השמרנית בה דוגלת מרקל, הן הוא והן עמיתתו מעוניינים להשאיר את יוון בגוש האירו על אף הקשיים והחובות, ומקווים כי הבוחרים ביוון – שלאחר כישלון הרכבת הממשלה במדינה ייגשו לקלפיות בשנית בחודש יוני – יבחרו בחוכמה מנהיג שיסיע להם לעשות כך, על ידי מחוייבות למדיניות האיחוד.

פרנסואה הולנד ואנגלה מרקל בתום פגישתם בברלין, מאי 2012. רויטרס
"חשוב שצרפת וגרמניה יעבדו בשיתוף פעולה צמוד". מרקל והולנד במסיבת העיתונאים/רויטרס

"אני מקווה שנוכל לומר לעם היווני שאירופה מוכנה לנקוט בצעדים נוספים על מנת לסייע לפעילותה הכלכלית של יוון ולהשיב אליה את הצמיחה", אמר הולנד, על רקע הקריאות הגוברות באירופה לסלק את המדינה מגוש האירו. "הסכמנו שנשים את כל הרעיונות וההצעות על השולחן, נראה אילו צעדים משפטיים קיימים וניישם אותם".

גם מרקל, המתאוששת מהדחתו של שותפה הקרוב, נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי, התייחסה להבדלי ההשקפות שלה ושל הולנד וציינה כי על צרפת וגרמניה לאחד כוחות, ולהציג הצעות משותפות בוועידת האיחוד האירופי שתערך בחודש הבא. "מאוד חשוב שצרפת וגרמניה יציגו את רעיונותיהן יחד בוועידה ויעבדו בשיתוף פעולה צמוד על מנת לתכננם", אמרה לעיתונאים, כשלצדה עומד הולנד.

הפגישה נערכה באווירה מתוחה במיוחד, בעקבות התבטאויותיהם הלוחמניות של שני המנהיגים בשבועות האחרונים. בנאום הניצחון שלו, אמר הולנד כי בכוונתו לחזק את המגזר הציבורי תוך הימנעות מקיצוצים והגדלת ההוצאות, והבהיר במסר ישיר לברלין כי "תכנית הצנע אינה גזירת גורל".

יממה לאחר מכן, הזהירה מרקל כי "אין מקום לדון בתכנית הכלכלית של גוש האירו". לדבריה, היא תקבל את הולנד ב"זרועות פתוחות", אך הדגישה: "הדעה בגרמניה - וזו גם הדעה שלי, באופן אישי - היא שאין מקום לשאת ולתת בנוגע לתכנית הפיסקלית. התכניות נחתמו בתום משא ומתן עם 25 מדינות".

מוקדם יותר אתמול נוצר חשש כי הפגישה המצופה כלל לא תתקיים, לאחר שברק פגע במטוסו של הולנד במעופו בדרך לברלין, ואילץ אותו לשוב על עקבותיו בבהילות לשדה התעופה בפריז. עם זאת, לא נגרם כל נזק והולנד עלה זמן קצר לאחר מכן על סיפונו של מטוס אחר – שהביא אותו בבטחה לפגישה המתוכננת באיחור של כשעה וחצי בלבד.

לקריאה נוספת:
בדרך לפגישה עם מרקל: ברק פגע במטוסו של נשיא צרפת
הולנד הושבע לנשיא צרפת; ימהר לפגוש את מרקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully