וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיכורים בלחץ: ממשלת סקוטלנד מטילה מס אלכוהול

בסקוטלנד מתים מדי שנה 3,000 בני אדם מסיבוכים הקשורים לשתייה מופרזת. הממשלה מתכוונת לקבוע מחיר מינימום למשקאות מכל הסוגים, ויצרני הוויסקי כבר נערכים לקרב משפטי

ממשלת סקוטלנד הודיעה כי בכוונתה לקבוע מחיר מינימום למשקאות אלכוהוליים. הצעד מעורר זעם מצד צרכנים ויצרנים כאחד, אך הממשלה טוענת כי העלאת המחירים תוכל לחסוך עשרות חיי אדם בשנה.

מדובר במיזם שנקבר בעבר בלחץ של איגוד יצרני הוויסקי. הוא הוזנק מחדש לאחרונה, אחרי שראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, הודיע על תכנית דומה שתיושם באנגליה ובווילס. אך נראה כי המיזם יתקל גם הפעם בקשיים מצד יצרני המשקאות, שמאיימים לנקוט צעדים משפטיים כדי לסכל את צעדי המס החדשים.

שותים אלכוהול בגלזגו, סקוטלנד. Jeff J Mitchell, GettyImages
בקרוב זה יעלה הרבה יותר. שתיינים במסבאה בגלזגו/GettyImages, Jeff J Mitchell

לפי התקנות שממשלת סקוטלנד מתכוונת ליישם, בתאריך שטרם נקבע, המחיר המינימלי למנת משקה יעמוד על 50 פני (מעט יותר משלושה שקלים). מכאן, שמחירה של מנת יין בפאב יהיה לכל הפחות 4.69 לירות סטרלינג, ומחיר מגש עם ארבע מנות קטנות של בירה זולה יתחיל ב-3.52 ליש"ט.

שותים אלכוהול בגלזגו, סקוטלנד. Christopher Furlong, GettyImages
גם ההומלס על המדרכה, שרק רוצה להתחמם, יאלץ לשתות יותר תה מוויסקי/GettyImages, Christopher Furlong

ממחקרים שעשתה ממשלת סקוטלנד, כ-3,000 בני אדם מתים מדי שנה במדינה ממקרים הקשורים בשתייה מופרזת של אלכוהול. באיגוד יצרני המשקאות, ובמיוחד באיגוד יצרני הוויסקי של סקוטלנד, הנחשב לאיגוד רב-השפעה, אומרים כי המס החדש לא יפגע אלא בכיסם של הסקוטים שנוהגים לשתות באחריות.

שרת הבריאות: "אנשים שותים את עצמם למוות"

סגנית ראש ממשלת סקוטלנד והממונה על תיק הבריאות, ניקולה סטורגון, אמרה כי המס החדש נועד להילחם בתופעת ההשתכרות ההמונית ברחובות המדינה. לדבריה, זו הפעם הראשונה שמס מסוג זה מוטל באיחוד האירופי. "לאלכוהול זול יש מחיר, וכעת צריך להתמודד עם המחיר שהיחסים הלא-בריאים שהוא גובה מהחברה שלנו", אמרה. לדבריה, "יותר מדי סקוטים שותים את עצמם למוות".

לפי חישוב שעשה ה"גרדיאן", בעוד מחיר וודקה סמירנוף יישאר זהה, למשל, הרי שמחיר של וויסקי מתוצרת מותג הבית של ענקית המרכולים "טסקו" יזנק מ-4.03 ליש"ט ל-14 ליש"ט; ארבעה בקבוקי זכוכית או פחיות גדולות של קרלסברג יתייקרו ב-1.13 ליש"ט ויעלו 7.92 ליש"ט.

עוד "מסי אוכל" באירופה:
דנמרק הטילה "מס שומן" - והתושבים אוגרים חמאה
הדיאטה דרך הארנק: הצרפתים סובלים מ-"מס קולה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully