וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: סוכלה מזימת טרור נגד אולימפיאדת החורף

10.5.2012 / 16:32

שירותי הביטחון הרוסיים הודיעו כי חשפו מזימה של ארגון טרור איסלמי מהקווקז להוציא לפועל פיגועים במשחקים בעיר סוצ'י ב-2014. אצל החשודים נמצאו טילי קרקע-אוויר

שירותי הביטחון של רוסיה סיכלו מזימה לערוך מתקפת טרור באולימפיאדת החורף ב-2014 בעיר סוצ'י שבדרום המדינה, כך דיווחו היום (חמישי) סוכנויות הידיעות במדינה.

לפי הדיווחים, ה"וועדה הלאומית למלחמה בטרור" (NAC) הודיעה היום כי שירותי הביטחון החרימו אמצעי לחימה, בהם טילי קרקע-אוויר, בפשיטות שערכו ב-4 וב-5 בחודש באבחזיה - חבל המחלוקת הנמצא בגבול עם גיאורגיה, שבגללו פרצה מלחמה בין המדינות ב-2008.

לפי ההודעה, הארגון העומד מאחורי המזימה נקרא "אמירות הקווקז", הנלחם נגד הרשויות הרוסיות בכל אזור צפון הקווקז, הסמוך לסוצ'י. מדובר בארגון הנמצא גם ברשימות ארגוני הטרור של ארצות הבירת.

"שירות הביטחון FSB למד בחקירתו כי הארגון התכוון להעביר את הנשק לאזור סוצ'י בין 2012 ל-2014, ולהשתמש בו כדי להוציא לפועל פיגועים לפני המשחקים ובמהלכם", מסרה המועצה. הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע בתגובה כי הוא סמוך ובטוח שרוסיה תספק משחקים בטוחים, למרות הקרבה לאזורי הלחימה בקווקז.

לקריאה נוספת:
האם כרזות משחקי החורף נושאת סממנים פשיסטיים?
גם בלונדון חוששים מטרור: מטען דמה הוחדר לאצטדיון

הכפר האולימפי בו ייערכו משחקי אולימפיאדת החורף סוצ'י 2014, רוסיה, פברואר 2012. /Alessandro Trovati, AP
ההכנות בכפר האולימפי בסוצ'י נמשכות, פברואר השנה/AP, /Alessandro Trovati

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully