וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הטילים של האולימפיאדה בלונדון - ללא השגחה

צעיר מלונדון תיעד את פעילותם של החיילים שהקימו בסיס בשכונת מגוריו, וצילם טילים שהושארו למרגלות הבניין. כעת, לדבריו, בעלת הבית שלו החליטה לפנותו מהדירה מחשש למהומה

צילום מסך

(צילום: brianwhelan.net)

צעיר מלונדון טוען כי הוא מפונה מדירתו לאחר שחשף את תכנית משרד ההגנה להציב טילים נגד-מטוסים על גגות הבניינים בעיר, כהכנה לאולימפיאדה שתערך בה בחודשי הקיץ. בעלת הבית מכחישה ואומרת כי מדובר באי-חידוש של החוזה מטעמים "רגילים".

לדברי בריאן ווילן, בן 28, עיתונאי עצמאי, עלונים חולקו לתושבי המקום והזהירו אותם מפני המיזם השנוי-במחלוקת. אתמול בערב, אחרי שהתראיין לכלי תקשורת רבים, כתב בטוויטר כי הוא "ייאלץ לעזוב את דירת הסטודיו" שהוא חולק עם בת זוגו, כמה ימים לפני טקס הפתיחה של האולימפיאדה.

צילום מלמעלה של האצטדיון האולימפי במשחקי לונדון 2012. Handout, GettyImages
האצטדיון האולימפי בלונדון. גאווה וחרדה/GettyImages, Handout

לדבריו, ניתן להניח שבעלת הדירה שלו נתונה ללחצים חיצוניים, שגרמו לה לדרוש ממנו לפנות אותו מהדירה. "איני מתחרט שחשפתי את תכנית הטילים", הבהיר. היום בבוקר, פרסם ווילן בבלוג שלו תמונות, שלטענתו מציגות טילים שהושארו ללא השגחה. בסרטון שהעלה לרשת, נראים חיילים מגרשים אותו מהאזור שבו הונחו הטילים.

"איום גדול יותר מ-11 בספטמבר"

מדובר בתכנית להצבת טילים על גג של מגדל המים לקסינגטון ברובע באו, שכונת מגורים תחומה באזור טאוור האמלטס שבמרכז לונדון, שעוררה סערה בבריטניה. לאחרונה נוספו לה מיזמים להצבת מטוסי קרב בבסיסים צפוניים בבריטניה, שכללו השמשה של מסלולי נחיתה שלא היו בשימוש שנים רבות. הבהלה הרבה בממלכה לקראת פתיחת המשחקים בחודש יולי גררה חצים של ביקורת וטענות לפרנויה שאינה נחוצה, מול טענות משרד ההגנה כי "ננקטים רק אמצעים דרושים". כמו כן, נטען כי חיל האוויר ינקוט במתווה סגר אווירי בחלקים מסוימים של המדינה ויפיל כל מטוס שיחדור אליה, תכנית שהוכחשה על ידי דובר החיל.

ב"גרדיאן" דווח כי תושבי האזור מחו על החלטתו של בעל המגרש שבו ניצב מגדל המים להחכיר אותו לצבא, והתארגנו יחד לקראת הגשת תביעה נגד משרד ההגנה. לדבריהם, הם אומרים כי יש סכנה של ממש לחייהם בשל הצבת הטילים כה קרוב לבתיהם. בצבא אומרים כי האיום על חיי המשתתפים הבאים למשחקים האולימפיים הוא "גדול יותר מאשר באירועי 11 בספטמבר", וכי המיקום שנבחר לטילים הוא האידאלי. כמו כן, יש כוונה להציב טילים במקומות נוספים בעיר, עד שמונה אתרים לפחות.

עוד בנושא
100 ימים לאולימפיאדה: לונדון תהיה מוכנה בזמן?
בלונדון שוקלים תביעה: "האולימפיאדה פוגעת בעסקים"
"מחבלים מתכננים פיגוע ציאניד באולימפיאדה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully