וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בצרפת: קנס למי שיפרסם מדגמי בחירות בטוויטר

הודעה שפרסמה ועדת הפיקוח על הסקרים לקראת הבחירות ביום ראשון עוררה זעם בקרב "צייצנים", בשל השוואתם לכלי תקשורת ותיקים. במטה סרקוזי מרוצים: לא תהיה הטיית מצביעים

משתמשי הרשתות החברתיות בצרפת עשויים למצוא את עצמם נתונים לצנזורה ביום ראשון הקרוב, וגם לקנס של עד 75 אלף אירו. בהודעה חריגה בחריפותה, הוועדה לרגולציה על סקרי בחירות ומדגמים הכריזה כי השימוש בטוויטר ובפייסבוק ביום הבחירות זהה לשימוש בכל כלי תקשורת "רשמי".

בדומה לחוקים במדינות אחרות, גם בצרפת החוק אוסר על כלי תקשורת לפרסם סקרים בימים הסמוכים לקיום ההצבעה. על משתמשי המדיה החברתית, אפוא, נאסר לפרסם תוצאות מהקלפיות באזור מגוריהם טרם שפורסמו התוצאות הרשמיות בצרפת כולה. הוועדה נימקה את האיסור בכך שיש חשש להטיית קולות הבוחרים האחרים, שטרם יצאו מביתם לקלפיות.

בצרפת כחמישה מיליון משתמשי טוויטר ומעל 40 מיליון בעלי חשבונות פייסבוק. האזהרה מכוונת בעיקר לאזניהם של אלה המתגוררים בקולוניות הצרפתיות מעבר לים, שם נסגרות הקלפיות זמן רב לפני שהן נפתחות בצרפת היבשתית. זולת האיום כי מי מדובר בעבירה על החוק, הבוחרים באיים הקטנים – אפילו באלה שבהם מתגוררים כמה מאות מצביעים, הוזהרו כי "גורל הבחירות כולן נתון בידיהם".

בחירות בצרפת 2012 - סיקור מלא בוואלה חדשות

ניקולא סרקוזי קורא לה מונד. Jacques Brinon, AP
סרקוזי ככל הנראה מעדיף תקשורת ממוסדת יותר/AP, Jacques Brinon

מאמר שהתפרסם בשבועון "ז'ורנל דו דימאנש", תחת הכותרת "האם הטוויטר יחריב את הבחירות?", שירטט "תסריט אימים... גם אם לא בלתי אפשרי", לפיו דיווחים מוקדמים על תוצאות ההצבעה עלולים להביא לביטול הבחירות. "מה יקרה אם אתר של עיתון גדול בשוויץ יחליט להפיץ 'סקופ' ולהפר את החוק בצרפת, מתוך מחשבה ש'חצי צרפת כבר יודעת את התוצאות'", שאל-התגרה המאמר, שהבדיל בין תקשורת אישית, הנעשית במסרונים, ובין הודעות המפורסמות במדיה פומבית, הזמינות לעיני כל.

פרנסואה הולנד, מועמד המפלגה הסוציאליסטית לנשיאות צרפת. אפריל, 2012. רויטרס
תומכיו של הולנד רומזים בטוויטר כי מדובר בתעלול של סרקוזי/רויטרס

לפי המאמר, במקרה של פער צמוד מאוד בין שני המועמדים המובילים בסיבוב הראשון - שיהיו, ככל הנראה, הנשיא המכהן ניקולא סרקוזי, ומועמד הסוציאליסטים, פרנסואה הולנד - המפסיד יוכל לערער לוועדת הבחירות ולטעון כי התוצאות הוטו על ידי כלי התקשורת ולדרוש הצבעה חוזרת. פרנק לובריה, ראש מערך התקשורת של הנשיא סרקוזי, אמר לעיתון כי "מדובר בתרחיש מדאיג, שכן אנו ניצבים מול תקשורת חסרת-גבולות".

עיתונאי בכיר: מוטלות עלינו הגבלות דרקוניות

"צייצנים" ותיקים הגיבו בזעם בטוויטר למשמע הידיעה. למרות שרובם פקפקו בשאלה אם ניתן באמת להטיל עליהם קנס או להחשיבם כמי שעברו עבירה פלילית, רבים מהם טענו כי מדובר בצעד שנקטו אנשי סרקוזי, החושש מהפסד, "כדי שיובטח לו שקט תעשייתי, וכדי לוודא שתומכי הולנד יושתקו במהלך היום הגדול של הבחירות".

ארווה ברו, ראש מערכת החדשות של ערוץ BFM, המשדר בטלוויזיה ומפעיל אתר אינטרנט, אמר כי בכוונת המערכת לכבד את החוק, אך התלונן כי בכל הנוגע לתקשורת בעולם האינטרנט, מוטלות בימים אלה מגבלות דרקוניות למדי על המדיה וכי קשה להתמודד עמן". דבריו, "צריך לבחון את העניין הזה בדחיפות".

בחירות בצרפת 2012 - סיקור מלא בוואלה חדשות
סרקוזי בצרות: אפילו שיראק לא רוצה להצביע לו
ואילו שקרים הוא סיפר לבוחרים על יפן ועל ברלין?
הבוחרים עדיין אדישים, אבל המועמדים - מטנפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully