וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 ימים לבחירות: אפילו שיראק לא יצביע לסרקוזי

לפי דיווחים בצרפת, הנשיא לשעבר הפנה עורף למי שהיה בן טיפוחיו במפלגת הימין, ויצביע לפרנסואה הולנד מהשמאל. סרקוזי בתגובה: "עצוב שמנצלים את מצבו הרפואי כדי לדבר בשמו"

ארבעה ימים לפני הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות, בעודו מדשדש בסקרים, סופג נשיא צרפת המכהן, ניקולא סרקוזי, מהלומה לא פשוטה: האיש ש"גידל" אותו, מינה אותו לראשונה לשר והיה פטרונו במשך שנים, הנשיא לשעבר ז'אק שיראק, מסיר את תמיכתו ממנו - ומעביר אותה ליריבו המוביל במרוץ, מועמד המפלגה הסוציאליסטית, פרנסואה הולנד.

שיראק נחשב עדיין לאחד הנשיאים האהובים בתולדות צרפת, אף שהורשע באחרונה בעבירות שחיתות. לפי דיווחיהם של כמה מכלי התקשורת בצרפת אתמול (שלישי), המתבססים על דיווחי מקורות שונים המקורבים אליו, הוא אינו מתכוון להצביע ביום ראשון הקרוב עבור יורשו בראשות מפלגת "האיחוד העממי" מהימין-מרכז, אלא להולנד, מועמד המרכז-שמאל. לפי דיווח העיתון "לה פריזיאן", שיראק וכל בני משפחתו תומכים בהולנד, מלבד אשתו, ברנדט, שהצהירה על תמיכתה בסרקוזי. לפי דיווח זה, גם יועצו הידוע של שיראק, הוג רנסון, העביר את תמיכתו להולנד.

יריבות עתיקת יומין

שיראק עצמו כבר הכריז - ספק בצחוק - ביוני בשנה שעברה כי יתמוך בהולנד (שאז עדיין כלל לא היה מועמד), במהלך פגישה עמו. "אבל הוא לא התבדח", הבהיר אתמול הביוגרף של שיראק, ז'אן לוק בארה, בראיון לרשת BFM. "פגשתי אותו לפני עשרה ימים, והוא אמר לי שבכוונתו להצביע להולנד".

סרקוזי עצמו התייחס לעניין אתמול בראיון לרדיו, והזכיר כי שיראק אינו בקו הבריאות (מצבו הרעוע של הנשיא לשעבר אף מנע ממנו לנכוח במשפטו, והועלו סברות לפיהן הוא לוקה בשיטיון). לדברי סרקוזי, "זה עצוב שכל מיני אנשים מדברים בשמו בנושא כל כך רגיש. הדרך הכי טובה לכבד את ז'אק שיראק ואת הקשיים שעומדים בפניו, היא לא לנסות להכריח אותו לדבר, כדי שהוא לא ינוצל לכיוון זה או אחר על ידי מי מהסובבים אותו".

היריבות בין שיראק לסרקוזי לא נולדה השבוע. מקורותיה עוד ב-1995, אז תמך סרקוזי הצעיר ביריבו של שיראק בבחירות לנשיאות, אדוארד בלאדור. שיראק ניצח אז לבסוף ואף מחל בהמשך לבן טיפוחיו, ומינה אותו לשר פנים ואף לשר אוצר, משרות בהן כיהן בין 2002 ל-2007. אולם בהמשך כנראה עבר בין השניים חתול שחור פעם נוספת, ובזכרונותיו, שפורסמו לפני קרוב לשנה, תיאר שיראק את סרקוזי כבעל ביטחון עצמי מופרז, "עצבני" ו"פזיז" - והגדיל לעשות כשקבע ש"אי אפשר לסמוך עליו".

הבחירות בצרפת - כותרות אחרונות:
שבוע לבחירות בצרפת: בוחרים מנומנמים, קרב מטונף
"בלינג בלינג" נגד "הנורמלי": הטבח בטולוז יציל לסרקוזי את הנשיאות?
השגיאות של סרקוזי: "גדול ביפן" - ושקרן לא קטן
סקר סקס בצרפת: מצביעי סרקוזי משעממים במיטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully