וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגיאות של סרקוזי: "גדול ביפן" - ושקרן לא קטן

כל שקרי הנשיא: סרקוזי, הנאבק לזכות בכהונה נוספת בצרפת, הובך על ידי יריבו המושבע פרנסואה הולנד, כשנודע ששוב סיפר לציבור בדיות ומעשיות. ואיך ברק אובמה השתרבב למבוכה?

"בפעם הראשונה בתולדות הרפובליקה, מועמד לנשיאות גולל סיפור על טיול שמעולם לא יצא אליו". במלים אלה, תיאר בעוקצנות פרנסואה הולנד, יריבו הגדול של ניקולא סרקוזי, את המבוכה שנגרמה לאומה הצרפתית, אחרי שהנשיא המכהן נתפס בשקר גס - ומביש.

סרקוזי, שנאם בשבוע שעבר באוזניהם של 5,000 מתומכיו הנלהבים בנורמנדי, סיפר להם: "באתי לפוקושימה, ובניגוד לפרנסואה הולנד, ביכולתי לומר כי האסון נגרם בשל נחשול צונאמי בגובה של 42 מטר... אך איני רואה סיכוי שדבר כזה יקרה באלזס".

לרוע מזלו של סרקוזי, מתחריו בבחירות לנשיאות, שהסיבוב הראשון בהן יערך ביום ראשן הקרוב, אמנם זכרו כי הנשיא ביקר ביפן אחרי האסון בשנה שעבר - אך זכרו גם כי הוא מעולם לא יצא את גבולות טוקיו. הבושה עשויה לפגוע עוד בסיכויו של הנשיא המכהן בסיבוב הראשון. נכון להיום, הסקרים צופים לו כ-28 אחוזים מהקולות, לעומת 29.5% ליריבו, הולנד.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ממתין בכניסה לארמון האליזה לפגישה עם ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה. Michel Euler, AP
מיקרופונים פתוחים בטעות וסיפורים מעשיות. "סרקו" צילום: AP)/AP, Michel Euler

בשמחה ובששון, יריבי הנשיא מיהרו לנצל את המבוכה כדי לעלוב בו. בסוף השבוע, נאלץ סרקוזי להודות כי "לא דייק בדבריו". הוא הסביר כי "הסתפק בביקור" בטוקיו (המרוחקת 250 קילומטרים מהכור הגרעיני הפגוע) משום ש"לא הרגיש צורך לדחוף את האף לפוקושימה".

גם מצרפת מריחים את חומת ברלין?

גם לפני כשנתיים, יריביו הפוליטיים של סרקוזי "עלו" עליו וגילו שקר אחר שלו. בעמוד הפייסבוק שלו, הפליג הנשיא הצרפתי כשפירט על אודות הזיכרונות המרגשים מהיום בו מוטטה חומת ברלין.

בין היתר, כתב כי "האווירה בלילה ההוא הייתה של התרגשות רבה", וכתב את החוויות כמי שנכח במקום בעצמו. רק מאוחר יותר, הודו יועציו, כי באותו יום, ב-1989, כששימש סרקוזי ראש העיר ניי-סיר-סן, פרבר של פריז, הוא כלל היה בצרפת, באזכרה לשארל דה גול.

ואם לא די בכך, נדמה שפרשה אחרת רק מוסיפה על המבוכה ועל הגיחוך שממילא זוכה לו הנשיא. בימים האחרונים הואשם סרקוזי בשימוש ציני ומכוון בסרטון שתיעד שיחת וידאו עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. המעשה זכה לגינויים נרחבים בכלי התקשורת בצרפת וגם מאיגוד העיתונאים הראשי של המדינה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שני המנהיגים נשמעו משוחחים שיחה לא-רשמית לפני תחילתה של שיחת הוועידה. אובמה אמר לסרקוזי, בהתייחס למאמצו להיבחר שוב לנשיאות, כי "נראה שזו תקופה עמוסה עבורך, ואני מעריך את המערכה שאתה מנהל". סרקוזי, במבט מרוצה מעצמו, השיב לאובמה - שגם הוא מתמודד לקדנציה שנייה - כי "שנינו, אתה ואני, ננצח". ככל הנראה, מי שחשב ש"תקרית המיקרופון", בה חשף סרקוזי בפני אובמה, ובפני העולם כולו, את דעתו על ראש הממשלה נתניהו, הייתה אמורה ללמד אותו לקח - טעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully