וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנאן למועצת הביטחון: "עשו כל מאמץ להפסקת האלימות"

11.4.2012 / 4:06

במאמץ דיפלומטי אחרון, פנה השליח לסוריה לחברות המועצה במכתב בו הפציר בהן למנוע את כישלון הפסקת האש, שאמורה להיכנס לתוקפה מחר בבוקר, "לפני שסוריה תדרדר לעבר התהום"

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, הפציר היום (רביעי) בחברות מועצת הביטחון של האו"ם להשתמש במנופי ההשפעה שלהן כדי למנוע את כישלון הפסקת האש בסוריה, שאמורה להיכנס לתוקף מחר בבוקר. "כל מאמץ חייב להיעשות כדי להשיג את הפסקת האלימות בכל צורותיה ב-12 באפריל בשעה 06:00", מסר מזכ"ל האו"ם לשעבר במכתב שנשלח למועצה. בדברים שאמר בפני עיתונאים, ציין אנאן כי "אין עוד זמן להפסיד, על כולנו לדחוף לסיום שפיכות הדמים לפני שסוריה תדרדר לעבר התהום".

גם שגרירת ארצות הברית לאו"ם, סוזן רייס, לחצה על חברות המועצה לפעול ביתר שאת בנושא. היא ציינה כי המדינות " עומדות בפני רגע האמת" בו הן יאלצו להחליט אם להגביר את הלחץ על שלטונו של אסד. רייס, העומדת בראש המועצה החודש, מסרה כי כל חברות המועצה הביעו "דאגה עמוקה" כלפי המחויבות של דמשק לקיום הבטחותיה להפסקת האלימות.

הפסקת אש בסוריה? כותרות אחרונות:
למרות ההרג, אנאן בטוח: "הפסקת האש חיה וקיימת"
סוריה: "מיישמים הפסקת האש"; הטבח בערים נמשך
עם כשלון תוכנית אנאן: מה יהיה הצעד הבא של המערב?
שלשום: צלם לבנוני נהרג בגבול סוריה, "101 הוצאו להורג"

השליח הבינלאומי המיוחד קופי אנאן בפגישה עם נשיא סוריה בשאר אסד, דמשק, 10 במרץ 2012. רויטרס
ביקר את סוריה כי לא עשתה מספיק לקראת מועד כניסתו לתוקף של הסכם הפסקת האש. אנאן בפגישה עם אסד/רויטרס

ההתבטאויות האחרונות מכוונות, יותר מכל, לרוסיה וסין, אשר הכשילו את המאמצים הקודמים במועצה לגינוי דיכוי המפגינים הסורים. שתי המדינות תמכו לאחרונה ביוזמת ששת הנקודות של אנאן, לכן מקווים כעת דיפלומטים במערב שיוכלו לגייס אותן להפעלת לחץ על סוריה להשגת הפסקת האש. לצורך כך, צפויים להיפגש היום בוושינגטון מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. "דיונים קדחתניים מתנהלים בנוגעל סוריה בבירות מרכזיות בעולם", אמרה קלינטון, "במיוחד אעלה את הסוגיה מול שר החוץ הרוסי, בעוד מועצת הביטחון תשימע ישירות מקופי אנאן ביום חמישי".

"מודאג מאוד מהאירועים"

במכתב שהועבר למועצת הביטחון, הביע אנאן עמדה קודרת בנוגע למצב הנוכחי בסוריה. "אני מודאג מאוד בהתפתחות האירועים", כתב אנאן, "הימים שלפני ה-10 באפריל היו יכולים להיות הזדמנות לממשלת סוריה לשלוח סימנים של שלום, ולהתקדם בתכנית שש הנקודות". בתאריך זה היו אמורים כוחות הצבא הסורי לסגת מן הערים ולהפסיק להשתמש בנשק כבד נגד אזרחים. על פי התכנית שהתגבשה, יומיים לאחר מכן – ביום חמישי הקרוב – אמורה להיכנס לתוקפה הפסקת האש. אולם, על פי הדיווחים האש לא פסקה ואתמול נהרגו 31 בני אדם מירי כוחות הביטחון.

אותם סימנים שאנאן הזכיר בוששו להגיע, לדבריו. "דמשק הייתה צריכה לנקוט בצעדים להפסקת תנועות החיילים לכיוון מרכזי הערים, להפסקת השימוש בנשק כבד ולהוצאת הכוחות מריכוזי אוכלוסין", הסביר אנאן למועצה, אולם בפועל "בחמשת הימים האחרונים הפך להיות ברור יותר ויותר שפקודה כזו לא ניתנה. בעוד חלק מן הכוחות נסוגו מאזורים מסוימים, נראה כי לרוב מדובר במיקום מחדש של עמדות, תוך כדי השארת הערים בטווח הירי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בתים הרוסים כתוצאה מהפגזת צבא סוריה בעיר חומס, 29 במרץ 2012. רויטרס
"בעוד חלק מן הכוחות נסוגו מאזורים מסוימים, נראה כי לרוב מדובר במיקום מחדש של עמדות". חומס הרוסה לאחר תקיפת כוחות הביטחון/רויטרס

אנאן הבהיר כי עדיין קיים סיכוי להצלחת תכנית השלום, ולכן יהיה זה "חיוני כי 48 השעות הקרובות יביאו עימם סימנים ברורים ומידיים לשינוי כוחות הצבא ברחבי המדינה". אנאן הוסיף כי על כוחות האופוזיציה לנצור את נשקם גם כן, "כדי לא לתת תירוץ לממשלה להפר את התחייבותיה".

זאת ועוד - בפריז, אמר היום דובר משרד החוץ הצרפתי, ברנאר ולרו, כי בידי צרפת תצלומי לווין עדכניים מהיום, המוכילים לדבריו מעל לכל ספק, כי "הטענות הסוריות לפיהן הכוחות נסוגו מהערים הן שקר גס". עוד הוסיף כי "הטענות לנסיגה חלקית מצביעות על התחושה שהממשל הסורי פטור מעונש - ועל הקהילה הבינלאומית ללא ספק לפעול נגד התחושה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully