וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת משפחתה של אלמנת ההרוג בטולוז: "הבית שלה נותר ריק"

ארנון בן-דרור, שליח וואלה! לצרפת

19.3.2012 / 20:35

בשיחה עם וואלה! חדשות בדרכה לטולוז סיפרה קרובה של חווה סנדלר, שאיבדה בפיגוע את בעלה ושני ילדיה, כי "מדובר באישה חזקה, אבל אני לא יודעת איך היא תתמודד"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

"היא אישה חזקה, אבל אני לא יודעת איך היא תתמודד" – כך אמרה היום (שני) דונה צרפתי, קרובת משפחה של חווה סנדלר, רעייתו של הרב יונתן סנדלר, שנהרג היום עם שני ילדיו בפיגוע הירי בבית הספר בטולוז שבדרום צרפת. בדרכה אל העיר, סיפרה צרפתי לוואלה! חדשות כי "חווה היא האישה הכי טובה שאני מכירה. היא אישה שמה שאין לה, היא נותנת. זה מאוד קשה, זו טרגדיה. לא ידעתי מה לחשוב כששמעתי על זה. בבית נשארה לה רק ילדה, הבית ריק, ואין בו כלום עכשיו".

עוד אמרה צרפתי כי "מותו של יונתן, בעלה, הוא אבדה קשה, אבל הילדים הם אבדה שאני לא יכולה להבין. זה ההפך מדרך החיים, שהילדים מתים לפני האמא". על חווה עצמה, סיפרה צרפתי כי "מדובר באישה צדיקה, היא חזרה לטולוז מירושלים בגלל עבודתו של בעלה. היא תמיד דיברה על ישראל, הייתה ציונית אמיתית, חלומה היה לגור בירושלים, וכשהתחתנה עברה עם יונתן והילדים לגור שם".

זירת פיגוע ליד בית הספר היהודי "אוצר התורה" בעיר טולוז, צרפת, 19 במרץ 2012. רויטרס
"זה אובדן שקשה להבין". זירת הפיגוע בטולוז, היום/רויטרס

חיה ניסולוביץ', חברה של המשפחה סיפרה לוואלה! חדשות ברכבת מפריז לטולוז כי "הזוג עסק הרבה בפעילות חברתית. חוה אשתו של סנדלר היא אישה אמיצה עם הרבה מאוד אמונה. היא צלצלה אליי לפנות כמה שבועות, לאחר שאיבדתי את אבא שלי. היום אני צלצלתי כדי לנחם אותה כששמעתי מה קרה. המשפחה הגיעה לטולוז לפני כמה חודשים, היא חזרה כדי לעזור לצעירים. היא הייתה מאוד גאה במה שהיא ובעלה עושים."

ניסולוביץ' סיפרה כי "זה אסון לכל הקהילה היהודית והישראלית. חווה שמחה לשמוע שכל החברות שלה מבית הספר באות כדי להיות איתה. שאלתי אותה איפה הילדה הקטנה, היא סיפרה שבינתיים הילדה אצל חברה של המשפחה. חווה סיפרה שהגופות עוברות כרגע נתיחה על מנת לקבל פרטים נוספים על האירוע. היא הייתה בבית הספר בו היא מלמדת כשזה קרה. היא נשמעה בשוק. היא אישה כל כך טובה, היא אמרה לי להיות חזקה. כשרואים אסון כזה רואים איך כל עם ישראל מתאחד, כמו שקרה באסון במומבאי".

אידה זאנה, שבנה לומד בבית הספר, אמרה כי "בני מכיר את הרב יונתן סנדלר, ואת חווה רעייתו. תמיד היה בסביבתם. הם עזרו לו להשלים את בחינות סיום הלימודים, לאחר שנזרק מבית הספר. התקשרתי אליו היום, הוא הגיע לבית הספר חמש דקות לאחר הרצח. הוא סיפר שהמראות היו נוראיים. בשעות הפנאי בני משגיח על הילדה, בתו של מנהל בית הספר שנרצחה. היא הייתה יפה כמו בובה".

יונתן סנלדר עם ילדיו, מרץ 2012. ספק 500
יונתן סנלדר עם ילדיו, שנורו למוות סמוך לבית הספר/ספק 500

בתוך כך, המצוד אחר המחבל מטולוז נמשך: הבולשים החוקרים את הפיגוע שהתרחש הבוקר בבית הספר היהודי "אוצר התורה" בעיר שבדרום צרפת הצליחו לזהות את מספר לוחית הרישוי של האופנוע שבאמצעותו נמלט המחבל, לאחר שירה למוות במורה בבית הספר ובשלושה ילדים. סוכנות הידיעות רויטרס בצרפת, שהתבססה על מקורות במשטרה וברשויות המוניציפליות בעיר, דיווחה אחר הצהריים כי האופנוע, מדגם ימאהה T-MAX, נקנה במאי האחרון – עובדה שצפויה לסייע באיתור בעליו בהקדם.

מקור משטרתי דיווח היום לסוכנות גם כי האקדח שממנו נורו היריות לעבר הארבעה בבית הספר, הוא אותו אקדח שהיה בשימוש בשתי תקריות הירי האחרות שאירעו באזור באחרונה, ושבמסגרתם נהרגו שלושה חיילים בני מיעוטים. בכך טוותה המשטרה קשר ישיר בין כלל האירועים.

מכתבי איומים לבתי כנסת בפריז

עוד נודע כי שני מכתבי איומים נשלחו לבתי כנסת בפריז, אחד ברובע השמיני בעיר והאחר ברובע ה-19 בעיר, ובהם נכתב: "אתם אנשי השטן, הגהנום ממתין לכם". כלי התקשורת בצרפת כי תלונות על המכתבים הוגשו למשטרת פריז, וחקירתם הועברה למחלקת הלחימה בפשיעה. לפי שעה ולפי הידוע, אין קשר בין החקירה לחקירת הפיגוע בטולוז.

בתוך כך, סיפרה לרויטרס ראש ארגון הקהילות היהודיות (CRIF) באזור טולוז, ניקול ירדני, כי צפתה בסרטונים ממצלמות אבטחה שתיעדו את האירוע בבית הספר. "זה נראה לא אמיתי", סיפרה. "רואים את האיש רודף אחרי ילדים, תופס ילדה בת שמונה ויורה כדור בראשה".

גם בתו של מנהל בית הספר נהרגה

מוקדם יותר נהרגו ארבעה בני אדם – יונתן סנדלר ושניים מילדיו – אריה, בן שש, וגבריאל, בן שלוש וחצי, וכן תלמידה בת שמונה בשם מרים מונסונגו, בפיגוע ירי בבית הספר היהודי בטולוז. עדי ראייה דיווחו כי היורה הגיע לבית הספר הפרטי "אוצר התורה", הנמצא ברובע ז'ולימון בעיר, בסביבות השעה 8:10 בבוקר - ופתח באש מנשק אוטומטי על קבוצה שהמתינה בנקודת איסוף מחוץ לבית הספר. לאחר מכן נמלט מהמקום על קטנוע (שצבעו שחור או לבן, לפי עדויות שונות). מתנהל כעת מרדף אחר האיש, שהיה חבוש בקסדה ולכן לא נמסרו כל פרטים מזהים לגביו.

זוהי תקרית הירי הקטלנית השלישית באזור זה של צרפת בתוך ימים ספורים. רק ביום חמישי האחרון נהרגו שני חיילי צבא צרפת ואחד נוסף נפצע, כשאדם פתח באש על קבוצת חיילים מגדוד צנחנים שעמדו בתור למכשיר כספומט בעיירה מונטובן הנמצאת כ-50 ק"מ מטולוז, ולאחר מכן נמלט על קטנוע. לפני כן, ביום ראשון בשבוע שעבר, אירע מקרה דומה נוסף, כשחייל בן 30 מגדוד צנחנים אחר נורה למוות, בפרבר מגורים בטולוז. כעת, כאמור, דומה כי יש קשר ישיר בין שתי התקריות לבין פיגוע הירי.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הגיע עם שר הפנים לבית הספר "אוצר התורה" בעיר שבדרום-מערב המדינה, ובנאום שנשא שם הגדיר את התקרית "אירוע מתועב ומבעית". לדבריו, מדובר בטרגדיה לאומית. "ילדים נרצחו כאן בדם קר. הרוצח אמנם פגע בבית הספר יהודי, אך האסון משפיע על כולנו".

עוד בנושא
צרפת: 4 נהרגו מירי בבית ספר יהודי, בהם 3 ילדים
סוגרים על היורה מטולוז: האופנוע והאקדח זוהו
נתניהו על הרצח בטולוז: ”לא נפסל מניע אנטישמי”
מכתבי איומים נשלחו לבתי כנסת נוספים בצרפת
מכרי הנרצח: ”אשתו התנגדה לעבור לצרפת, זו טרגדיה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully