וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הרצח בטולוז: "לא נפסל מניע אנטישמי"

פנחס וולף

19.3.2012 / 15:58

ראש הממשלה נתניהו הביע ביטחון באופן שבו מטפלת צרפת בירי בבית הספר היהודי. בהמשך התייחס לנאום בכיר חמאס במועצת זכויות האדם: "מה לכם ולזכויות אדם? תתביישו לכם"

גדעון צנטנר

(צילום: רויטרס, גדעון צנטנר; עריכה: אמיר קוטיגרו)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שני) על תקרית הירי בבית הספר היהודי בטולוז. "בצרפת התבצע היום רצח מתועב ביהודים, ביניהם ילדים קטנים", אמר נתניהו בישיבה של סיעת הליכוד. "מוקדם לקבוע מה היה הרקע של הפעולה הרצחנית. אבל אי אפשר לפסול שמדובר באנטישמיות אלימה ואכזרית. אני בטוח שנשיא צרפת, סרקוזי, יעשה הכל למצוא את הרוצח. נעזור להם בכך. מדובר בכמה קורבנות שהם נתינים ישראלים".

ראש הממשלה קישר בין האירוע בצרפת לבין נאומו של בכיר חמאס איסמעיל אל-אשקר במועצת זכויות האדם של האו"ם: "לא שמעתי גינוי של האו"ם על כך, אבל שמעתי שהמועצה לזכויות אדם של האו"ם אירחה בשעריה נציג של חמאס שגינה את ממשלת ארה"ב על חיסול הארכי-מחבל בן לאדן, ושמייצג ארגון שרוצח ללא אבחנה ילדים, נשים וגברים, והפך זאת למטרת על. אז מועצת זכויות אדם מארחת אותו דווקא ביום הזה. אני רוצה לומר למועצת זכויות האדם של האו"ם: מה לכם ולזכויות אדם? תתביישו לכם!".

"הפיגוע בטולוז הוא אירוע חמור ביותר"

מועצת זכויות האדם נחשבת בעיני רבים לגוף המוטה לרעה ביחסו לישראל. המועצה היא זו ששלחה את השופט ריצ'רד גולדסטון לבחון את פעילות צה"ל במבצע עופרת יצוקה ואת מעשי חמאס שהובילו אליו, שקבע כי ישראל פעלה באופן מכוון ושיטתי על מנת לפגוע באוכלוסייה אזרחית (דו"ח שלאחר מכן ניסה גולדסטון להתנער מחלק ממסקנותיו – ואף ציין בעצמו כי המועצה מוטה לרעת ישראל).

בישראל מבקרים את המועצה על כך שהיא מתמקדת יתר על המידה בהפרות זכויות אדם בישראל, לעומת אלה המתבצעות במדינות אחרות, בעיקר מדינות לא-דמוקרטיות. בין היתר, קיבלה המדינה לשורותיה במשך שנים ארוכות את לוב, למרות ההפרות החמורות שביצע אז שליטה מועמר קדאפי באזרחיה.

בתוך כך, גם שר הביטחון אהוד ברק הגיב לאירוע הירי בצרפת. "הפיגוע בטולוז הוא אירוע חמור ביותר, זו פגיעה קשה", אמר ברק בישיבת סיעת עצמאות, "רוח המורשת והתרבות נפגעה בצורה אלימה, בוטה, רצחנית, בלתי מתקבלת על הדעת. לא ברור עדיין אם מדובר בפיגוע טרור, בפעולה של פושעים או בפשע שנאה. גם הנשיא, גם הרב של הקהילה וגם גורמי אכיפת החוק בצרפת נכנסו לפעולה, אני סמוך ובטוח שהמוקד ומקור הפיגוע הרצחני הזה יימצא".

נשיא המדינה, שמעון פרס, הצטרף לזעזוע מהאירוע. "מכל הדברים הנוראים והמעשים הפליליים הקיימים בעולם הפליליים, אני לא מכיר חטא יותר גדול מאשר לרצוח ילד או ילדה, אנשים חפים מכל פשע שלא עשו רע לאדם, שלא טעמו את טעם החיים. זהו הפשע הנתעב ביותר. לקום ולרצוח ילדים בדם קר מבטא את העדר הערכים, חוסר האנושיות וחוסר השפיות שברוצחים עצמם", אמר פרס.

עוד על התקרית בטולוז:
סרקוזי: "הרצח בבית הספר היהודי - אסון לאומי"
צרפת: 4 נהרגו מירי בבית ספר יהודי, בהם 3 ילדים
יהודי צרפת נזהרים בהצהרות: "מוקדם לקבוע אם זה פשע שנאה"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully