וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק הפוטושופ": הקונגרס בארה"ב שוקל חוק דומה

פנחס וולף

18.3.2012 / 18:24

בבית הנבחרים אהבו את החוק שמגביל משקלן של דוגמניות בפרסומות ומחייב הודעה על שימוש בפוטושופ, ורוצים לאמץ חוק מקביל. ח"כ דנון: "ישראל היא אור לגויים בחקיקה בריאותית"

לקראת האישור הסופי של "חוק הפוטושופ" הצפוי מחר (שני) במליאת הכנסת, חברי קונגרס אמריקאים הודיעו לח"כ דני דנון (ליכוד), אחד מיוזמי הצעת החוק, כי בכוונתם לאמץ את היוזמה גם בארצות הברית ולפעול לאישור חוק דומה בארצם – כך נודע לוואלה! חדשות. "מדינת ישראל היא אור לגויים בתחום החקיקה הבריאותית", אמר דנון.

הצעת החוק של ח"כ רחל אדטו (קדימה) ושל דנון קובעת כי דוגמנים ודוגמניות הסובלים מתת-משקל לא יופיעו בפרסומות ובנוסף נקבע כי בכל פרסומת בה ייעשה שימוש בתוכנות עריכה דיגיטליות, כמו "פוטושופ", לצורך הצרת היקפים, יופיע כיתוב המעיד על כך. הצעת החוק קובעת כי מצב תת-משקל יקבע על ידי בדיקת רופא בה ייבדק האם הדוגמן נמצא מעל 18.5 יחידות במדד מסת הגוף, BMI, בהתאם להגדרה של מערכות הבריאות בעולם המערבי. החוק ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2013.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם גם דוגמניות בארצות הברית ייאלצו להשמין כדי להופיע בפרסומות? דוגמנית-העל קייט מוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מודל הדוגמנית האנורקטית המקודם על ידי עולם הפרסום, העוטף אותנו במשך כל שעות היום, מהווה גורם משמעותי בכניסתם של 1,500 בני נוער בישראל מדי שנה למעגל האכזרי של הפרעות אכילה אשר פוגע בנפשם, בגופם ומביא למותם של רבים מהם", אמרה אדטו. "חוק זה ישנה את חוקי המשחק כיום בישראל, יהווה כח משמעותי במלחמה במגפת הפרעות האכילה ויחזיר את השפיות למסכי הטלוויזיה ולמודעות הפרסום אשר יציגו מודל אחר לבני הנוער, שפוי ובריא יותר. השינוי בעקבות החוק יעביר מסר לצעירים כי יש דבר כזה רזה מדי", אמרה. "המטרה היא כי מספרי החולים במחלות קשות אלו ירדו וכך יוכח כי המסר אכן הופנם והחוק שירת את מטרתו".

דנון הוסיף כי "לתעשיית הדוגמנות יש אחריות כלפי הציבור ופעולותיו הנוכחיות, שמעודדות רזון אנורקטי, מסכנות חיים ופוגעות בנוער בישראל". לדבריו "תופעת הפרעות האכילה מעבירה מסר מסכן חיים לנוער בישראל. דוגמניות מרוטשות בפוטושופ הסובלות מרזון קיצוני מעודדות אנורקסיה ומהוות איום חברתי, אשר מוביל במקרים מסוימים למוות". עוד הוסיף דנון כי "חוק הפוטושופ יגן על הציבור, ינחיל הלכה למעשה את ערכי שנת הבריאות בה אנו נמצאים ויחסוך מיליוני שקלים בשנה בטיפולים רפואיים".

עוד על "חוק הפוטושופ":
"חוק הפוטושופ" אושר לקריאה שנייה ושלישית בכנסת
ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת חוק הפוטושופ
בר רפאלי: בעד הגבלת משקל, נגד חוק הפוטושופ

לפניות לכתב: pinchas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully