וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: תרופה נגד לחץ דם גבוה "מפחיתה גזענות"

עדיין לא הומצאה התרופה שתעלים את תופעת הגזענות, אך מחקר של אוניברסיטת אוקספורד מצא כי אנשים שנטלו תרופה להורדת לחץ דם ומחלות לב הציגו עמדות מתונות יותר

האם תרופה למחלות לב ולחץ דם גבוה יכולה להפחית גזענות? לפי מחקר של אוניברסיטת אוקספורד בבריטניה, התשובה חיובית. החוקרים מצאו כי אנשים שלקחו את התרופה פרופרנולול השיגו ציון נמוך במבחן שנועד לבדוק עמדות גזעניות, לעומת אנשים שלקחו כדורי פלסיבו (תרופת דמה).

פרופרנולול נועדה להפחית לחץ דם על ידי הורדת קצב הלב, וכן ניתנת לטיפול באנגינה ובדפיקות לב לא סדירות. בנוסף, נעשה שימוש בתרופה לטיפול בסימפטומים של חרדה ומיגרנה.
התרופה עובדת ידי חסימת פעילות של חלק ממערכת העצבים ופועלת באזור במוח, שנקרא אמיגדלה, והוא אחראי לתגובות רגשיות, בהן פחד. החוקרים מאמינים כי התרופה מפחיתה את הנטייה לגזענות בגלל שמקורן של מחשבות תת הכרתיות אלה היא במערכת העצבים.

במחקר, שפורסם בכתב העת "Psychopharmacology", השתתפו 36 סטודנטים לבנים, שלחצי מהם ניתנה התרופה ולחצי מהם פלסיבו. שעתיים לאחר מכן עברו המשתתפים מבחן שנועד לבחון התנהגות גזענית. המשתתפים נדרשו לסדר מילים מסוימות כמו "שמחה", "רע", "נהדר", מול פרצופים של בני אדם שחורים ולבנים, ולשבצם לקטגוריות הנכונות.

"התוצאות שלנו מציעות הוכחה חדשה לגבי התהליך במוח שמעצב נטייה גזענית עקיפה", הסבירה סילביה טרבק, החוקרת הראשית. לדבריה, נטייה כזאת יכולה להופיע אפילו באנשים עם אמונה אמיתית בשוויון.

"למחקרים ביולוגיים שמטרתם לגרום לאנשים להיות טובים יותר מבחינה מוסרית יש היסטוריה אפלה", הוסיפה פרופ' ג'וליאן סבולסקו, מהפקולטה לפילוסופיה, שהשתתפה במחקר. "פרופרנולול היא לא גלולה לריפוי גזענות, אבל בהתחשב בכך שאנשים גם ככה משתמשים בתרופות כמו פרופרנולול, שיש להן השפעה 'מוסרית', אנחנו צריכים לפחות להבין טוב יותר מהן ההשפעות האלה".

לקריאה נוספת
מחקר: כלבים מקלים על כאבים, חרדה ודיכאון
מחקר: רוצים לישון טוב? כדאי לעבוד ביער
מרזים וזוכרים: צום קבוע יפחית סיכון לאלצהיימר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully