וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרזים וזוכרים: צום קבוע יפחית סיכון לאלצהיימר?

מחקר חדש קובע כי אכילה של עד 500 קלוריות ביום פעמיים בשבוע מסייעת במניעת מחלות מוח. בזמן הצום תאי המוח נתונים תחת לחץ רב - בדומה לאפקט פעילות גופנית על השרירים

האם נמצא הפתרון למחלות המוח של ההזדקנות? על פי מחקר חדש של המרכז הלאומי להזדקנות בבולטימור ייתכן והתרופה למחלות כמו אלצהיימר ופרקינסון טמונה בהימנעותנו מאכילה במשך יומיים בשבוע. במחקר שפורסם בכנס השנתי של האיגוד האמריקאי לקידום המדע שנערך בימים אלה בוונקובר, נמצא כי הגדילה של נוירונים במוח יכולה להיות מושפעת מהפחתה בצריכה הקלורית. בתהליך זה "התאים של המוח נתונים תחת לחץ רב שהוא אנלוגי לאפקט של פעילות גופנית בתאי שריר" אמר אמר פרופסור מארק מתסון, מהמרכז בבולטימור.

"רצוי לעבור תקופות של צום לסירוגין, בהן אתה כמעט ולא אוכל דבר, ואז לעבור לתקופות בהן אתה אוכל כמה שאתה רוצה" אמר פרופסור מארק מתסון, מהמרכז בבולטימור. "במילים אחרות, התזמון נראה כאלמנט מכריע בכל התהליך". לקיצוץ של צריכת המזון היומית עד ל-500 קלוריות, השוות בערכן לסלט ירקות טרי גדול בתוספת של כפית שמן זית, במשך יומיים מתוך שבוע היה אפקט מועיל במחקר. "מצאנו כי מזווית פסיכולוגית זה עובד די טוב. אתה יכול לסבול אכילה של מעט מזון ליום אם תדע שבמשך חמשת הימים הבאים תוכל לאכול כאוות נפשך" וכך אדם יוכל לשכלל את תפקודי מוחו על ידי צמצום הצריכה.

מתסון מסביר כי הקישור בין הצום לפעילות המוחית התפתח מסיבות אבולוציוניות. "כאשר המשאבים הידלדלו, אבותינו נאלצו לקבץ מזון. אלה שמוחותיהם הגיבו הכי טוב – שזכרו איפה המשאבים יכלו להימצא או שנזכרו איך להימנע מטורפים – היו אלה שזכו במזון. לכן המכניזם המקשר בין תקופות של הרעבה לצמיחה עצבית התפתח". צוות המחקר מתכונן ללמוד את השפעת הצום על המוח על ידי השימוש בסריקות MRI וטכניקות נוספות.

עוד בנושא:
מחקר: השמנת יתר מגדילה הסיכוי ללקות בשיכחה
קיבלה אור ירוק: חוקרים יצרו כלבה זוהרת בחושך
מחקר: פטריות הזיה יהפכו אותך לאדם טוב יותר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully