וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט א-דורה: הרופא שהואשם בהוצאת דיבה זכאי

גלעד גרוסמן וטל שלו

15.2.2012 / 16:53

בית משפט בצרפת קבע כי ד"ר יהודה דוד לא הוציא את דיבתו של ג'מאל א-דורה שטען כי צלקותיו הן תוצאה של פגיעה מוקדמת ולא מירי צה"ל בשנת 2000 בצומת נצרים אז נהרג בנו

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות הערוץ הראשון)

בית המשפט לערעורים בצרפת פסק היום (רביעי) כי ד"ר יהודה דוד לא הוציא את דיבתו של ג'מאל א-דורה, אביו של מוחמד א-דורה, הילד הפלסטיני שנהרג בצומת נצרים בשנת 2000. בית המשפט קיבל את הערעור של ד"ר דוד, שטיפל באביו של א-דורה והורשע לפני כשנה בהוצאת דיבה לאחר שנטען כי חשף פרטים מהתיק הרפואי של האב וטען שצלקותיו נגרמו מניתוח שעבר ולא מירי כוחות צה"ל.

"זהו ניצחון מוחץ למדינת ישראל" אמר ד"ר דוד לוואלה! חדשות. "דיברתי אמת ואני זכאי מכל אשמה". הוא הוסיף כי כעת לאחר שזוכה, המדינה תוכל לממן את הוצאות המשפט. כמו כן, אמר ד"ר דוד כי בכוונתו לפעול בהמשך נגד "השקרים הפלסטינים" והבטיח כי "ימצאו אותנו בכל בית משפט, בכל מקום בעולם, ייקח כמה זמן שייקח".

פרשת הירי בילד מוחמד א דורה. תאגיד כאן
אחד מסמלי האינתיפאדה השנייה, הירי במוחמד א-דורה/תאגיד כאן

בדצמבר האחרון הרשיע בית משפט בפריז את הרופא הישראלי בפגיעה בשמו הטוב של ג'מאל א-דורה, אשר בנו, מוחמד, הפך לאחד מסמלי האינתיפאדה השנייה, לאחר שנורה למוות בספטמבר 2000 במהלך תקרית ירי בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים בנצרים, ובתחנת טלוויזיה צרפתית נטען כי הילד נהרג מאש צה"ל.

לפני כשלוש וחצי שנים, במסגרת תביעה אחרת, קבע בית משפט לערעורים בפריז כי ייתכן והצילומים שהוצגו בכתבה סולפו. מספר חודשים לאחר תביעה זאת בשנת 2008, התראיין ד"ר דוד לשבועון יהודי בצרפת ולרשת הטלוויזיה הגרמנית-ממלכתית, שם חשף את תיקו הרפואי של א-דורה האב, אותו ניתח ב-1994 בבית החולים שיבא בתל השומר. ד"ר דוד אמר אז בראיונות כי בניגוד לטענתו של א-דורה כי נפצע בידו בעת התקרית מירי חיילי צה"ל, הפציעה התרחשה כבר ב-1992. בעקבות הדברים הגיש א-דורה תביעה נגד ד"ר דוד על כך שהפר את חובת הסודיות הרפואית וכן על הוצאת דיבה.

"ראוי שישראל תסייע לד"ר דוד"

בתום הדיונים בתביעתו של א-דורה נגד ד"ר דוד, פסק בית המשפט נגד השני, וקבע כי עליו לשלם קנס כספי בסך 1,000 יורו.

ביום ראשון הקרוב אמורה לעלות בממשלה הצעת החלטה למימון הוצאות המשפט של ד"ר דוד, לאחר שבחודש נובמבר האחרון פנו שר החוץ אביגדור ליברמן ושר ההסברה יולי אדלשטיין במכתב לשר המשפטים בו הדגישו כי ?ראוי ונכון שמדינת ישראל תסייע במימון עלויות ההגנה של הד"ר?, והסבירו כי פרשת א-דורה פגעה קשות וללא סיבה אמיתית בשמה הטוב של מדינת ישראל וישנה חשיבות לפעילות הסברתית-משפטית בעקבותיה בעולם.

השר לעניינים אסטרטגיים, משה בוגי יעלון, שמכיר את ד"ר דוד עוד מהשירות המשותף בצה"ל, ושימש כסגן הרמטכ"ל כשאירעה התקרית עם א-דורה, נפגש הבוקר עם שר המשפטים והיועץ המשפטי של משרד הביטחון במטרה להסיר את החסמים הביורוקרטיים לגבש את ההצעה שעשויה לסייע לד"ר דוד במימון הוצאות המשפט.

עוד על פרשת א-דורה:
שרים לנאמן: סייע לרופא שהורשע בדיבה בפרשת א-דורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully