וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג שב לפעילות; מאמצים לסיום השביתה כבר הבוקר

ענת שלו

9.2.2012 / 9:38

בתום דיונים שנמשכו כל הלילה, גובש מסמך עקרונות לסיום השביתה הכללית במשק, לקראת ישיבה מכרעת שתתקיים הבוקר בבית הדין הארצי לעבודה. עובדי נתב"ג הונחו לחזור לעבודה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק)

גם בתום ליל דיונים ארוך, לא הצליחו להגיע הבוקר (חמישי) צוותי המשא ומתן לפשרה, ולפיכך השביתה במשק נכנסת ליומה השני. זוהי עוד הארכה של המגעים, שתוצאותיהם צפויות להימסר לנשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד, בשעה 8:00. בשעות הבוקר עסוקים הצדדים בליטוש סופי של מסמך עקרונות, שייתכן ויוביל לסיום השביתה.

בינתיים, ההסתדרות הורתה לעובדים בנמל התעופה בן גוריון להתייצב במשמרותיהם. עם זאת, בארגון אומרים כי לא מדובר בהקלה בשביתה, אלא בוויסות בלבד של העומס בנמלי התעבורה.

אמש הסתיימה ללא הכרעה פגישתם של בכירי המשק, יו"ר ההסתדרות עופר עיני ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלליים שרגא ברוש ושר האוצר, יובל שטייניץ, ולאחר מכן קבעו הצדדים פגישה נוספת לשעות הלילה. צוותי המשא המתן היו אמורים לסיים את פגישתם בשעה אחת בלילה ולהגיש את מסקנותיהם לנשיאת בית הדין ארד, אך ביקשו להמשיך במשא ומתן וקיבלו ארכה עד השעה ארבע בבוקר, ולאחריה האריכו את המגעים בשעתיים נוספות.

שביתת עובדי הקבלן בנתב"ג, פברואר 2012. דרור עינב
השביתה בנתב"ג הופסקה הבוקר - חשש מעומס בתורים/דרור עינב

בכניסה לדיון אמש, אמר עיני כי ההסתדרות הגיעה להסדר עם המעסיקים הפרטיים, והוא מצפה משר התמ"ת להוציא צו הרחבה. "יש ויכוח קשה שבסופו של דבר ראש הממשלה הוא בעל הבית, אם יגיד ציבורית שהוא תומך – אין לנו בעיה להפסיק את השביתה".

"הממשלה מתכוונת לשפר מהותית את התנאים"

הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, אמר כי "עדיין לא הגענו לכדי הסכם אך הממשלה מתכוונת לשפר מהותית את השכר והתנאים של העובדים בקניית שירותים". לדבריו, "אין מקום לשביתה ופגיעה במשק כדי להסדיר את הבעיה שיש תמימות של כולם שצריך לשפר את התנאים של אותם עובדים. אנחנו לא רוצים לדבר בסיסמאות אלא בהסכם עם תקצוב ועם גיבוי. כל הדיבורים של המעסיקים זה רק דיבורים ולא ראיתי שום נייר כתוב. אנחנו מאוד מקווים שזה לא יסתבר כדרך להימלט משיפור תנאים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השביתה החלה אתמול הבוקר בשעה שש בבוקר, מחאה על תנאי העסקתם של עובדי הקבלן. במקביל, הודיעו המעסיקים הפרטיים וההסתדרות כי חלה התקדמות לקראת חתימה על הסכם להעסקה ישירה של רבים מעובדי הקבלן המועסקים במגזר הפרטי. על פי פרטי ההסכם שהתגבש בלילה הקודם בין המעסיקים להסתדרות, ייקלטו כעובדים מן המניין עובדי קבלן מקצועיים שאינם מוגדרים נותני שירותים, לצד עובדי ניקיון ועובדים במקצועות המקבילים לעובדים קבועים, ותנאיהם יושוו לאלה של עובדים שכירים. גם עובדי הקבלן שלא יעברו להעסקה ישירה אמורים לזכות להשוואת תנאים לאלה של העובדים הקבועים. על פי הערכת ההסתדרות, מדובר בעשרות אלפי עובדים.

(עידכון קודם: 8:30)

עוד על השביתה במשק:
לקראת הסכם? שטייניץ ועיני זומנו לבית הדין לעבודה
שמחון: "אחתום על צו להשוואת תנאי עובדי הקבלן"
התקדמות במגעים למניעת השביתה במשק

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully