וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנקציות מתהדקות: ארה"ב הקפיאה כל נכסי אירן

הנשיא אובמה חתם על הצו הכולל את הבנק האירני המרכזי, בשל "פעולות ההונאה" שלו. אובמה: "יש מודיעין טוב על הגרעין האירני; מעדיף פתרון דיפלומטי, אבל יש תוכניות אחרות"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, חתם היום (שני) על צו נשיאותי חדש, המטיל סנקציות חדשות והדוקות יותר על אירן ועל הבנק המרכזי שלה, ומקפיא את כל הנכסים האירניים בארה"ב. "החלטתי שסנקציות נוספות נחוצות", הסביר אובמה במכתב לקונגרס, "בייחוד לנוכח פעולות ההונאה של הבנק המרכזי האירני ושל בנקים אירניים נוספים להסתרת העברות כספים לגורמים שעליהם מוטלים עיצומים, לנוכח פעילותו הכושלת של המשטר האירני למנוע הלבנת כספים, ולנוכח הסיכון הנמשך והבלתי מתקבל על הדעת שגורמת הפעילות האירנית למערכת הכלכלית הבינלאומית".

הצו החדש, שמתואר כצעד נוסף במסגרת המהלכים להביא לבידודו של המשטר בטהרן, מונע את העברתו, תשלומו, ייצואו או משיכתו של כל נכס אירני הנמצא בשליטת ארה"ב, ובכלל זה סניפים בעולם של בנקים אמריקאיים.

תרגיל של צבא אירן, מיצרי הורומוז, דצמבר 2011. AP
יפעלו מול הכוחות האירניים "לפי הצורך". חיילים אירנים בתרגיל במיצרי הורמוז/AP

בתוך כך, אמר היום אובמה, בראיון ששודר בתוכנית הבוקר של רשת NBC, "טודיי", כי הממשל האמריקני מחזיק ב"הערכה טובה מאוד" לגבי מידת קרבתה של אירן להשגת נשק גרעיני. אמש כבר פורסמו חלקים מהראיון, בהם אמר הנשיא בין היתר כי "ישראל טרם החליטה מה לעשות עם אירן". עם שידור הראיון המלא, מתברר כי הנשיא אף הרחיב עוד בנושא. בין היתר, אמר אובמה כי הוא מעדיף לפתור את העימות עם אירן באמצעים דיפלומטיים, אולם הבהיר כי ארצות הברית ערכה במקביל גם שורה של תוכניות לגבי אופציות נוספות - "ואנחנו מוכנים לעשות שימוש באופציות הללו במקרה הצורך".

למרות "ההערכה הטובה" לגבי היכולת הגרעינית האירנית, הבהיר אובמה כי חלקים רבים במשטר האייתוללות עדיין מהווים חידה. "האם אנחנו מכירים את כל התהליכים שקורים בתוך אירן? בהחלט לא", קבע. "אירן הרבה יותר מפולגת בתוכה כיום ממה שהייתה בעבר. הניסיון להבין מי מקבל החלטות בכל רגע נתון באירן אינו פשוט". בראיון הדגיש אובמה גם את הקשר ההדוק לישראל בכל הקשור לסוגייה האירנית. לדבריו, קשריהן של ארה"ב וישראל, בתחומי הצבא והמודיעין, הם כיום "קרובים מאי פעם". עם זאת, הוא סירב להשיב לשאלה אם ישראל הסכימה להתריע בפני האמריקאים מראש, לכשתחליט לפתוח במתקפה נגד אירן.

עדכון ראשון: 16:32

עוד בנושא
אובמה: "ישראל עוד לא החליטה מה לעשות עם אירן"
נתניהו לשרים: "להפסיק הפטפטת המטורפת על אירן"
הפגנת כוח: אירן פתחה בתמרון ימי במיצרי הורמוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully