וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 20 שנים: עיתון "במחנה" לא ייצא לאור

12.1.2012 / 0:12

האם "במחנה" בסכנה? במסגרת שורת קיצוצים במערכת הביטחון הוחלט להוציא לאור את השבועון הוותיק רק בבסיסי תל אביב ולקצינים בכירים. "נוצר הרושם שכל מה שלא יורה יקוצץ"

האם עיתון במחנה, היוצא לאור משנת 1934, עומד בסכנת סגירה? בשבועיים האחרונים לא הופץ העיתון היומי לחיילים במוצבי צה"ל המרוחקים אלא רק בבסיסי תל אביב ובלשכות הקצינים הבכירים. ההחלטה שלא להוציא את העיתון באופן זמני התקבלה כחלק משורת קיצוצים מיידים עליהם הורה סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר נווה, במטרה לעמוד בתקציב השוטף.

ההחלטה השבוע למנוע את הדפסת עיתון במחנה עוררה הדים בצמרת צה"ל. בתחילת השבוע הורה סגן הרמטכ"ל, שלא להוציא לאור את השבועון במטרה לחסוך את עלות ההדפסה וההפצה. העורך הראשי של העיתון, רב-סרן יוני שנפלד ניסה להיאבק בהחלטה כדי למנוע את התקדים, שלא התרחש כעשרים שנה ובשל כך שלח מכתב לאלופי המטה הכללי ולקצינים בכירים באכ"א אך לא הצליח לשכנע. גורם צבאי באכ"א, אישר את הפרטים ואמר כי "נוצר הרושם שכל מה שלא יורה יקוצץ. נכון לעכשיו במחנה לא יודפס רק השבוע. אף אחד לא יודע מה יהיה שבוע הבא. זה עצוב ובמיוחד כשמדובר במוצר איכותי שעבר שינוי בשנים האחרונות והרחיב את התהודה שלו ברחבי צה"ל ובחברה הישראלית".

במטה הכללי של צה"ל העריכו שההחלטה לקצץ בתקציב מערכת הביטחון תביא להשלכות קשות על התקציב השוטף של צה"ל. אלופי המטכ"ל הציגו קיצוצים אפשריים בתחומם בפני קצינים דיווחו כי עיקר הנפגעים הם הספקים החיצוניים שעובדים עבור צה"ל באופן שוטף בתחום המזון, אחזקה, והתקשרויות שונות בתחום הלוגיסטיקה.

עיתון במחנה הופץ, במתכונת שונה אומנם, עוד לפני קום המדינה. בששת השנים האחרונות מופצים מדי שבוע 30,000 עותקים. מחצית למשרתי קבע וגמלאים ומחצית לחיילים בשירות סדיר. מדובר צה"ל נמסר כי "בשל אילוצים תקציביים לא חודשה ההתקשרות עם בתי הדפוס ודואר ישראל, ולכן בשלב זה נוצר עיכוב בהוצאתו הסדירה של שבועון "'במחנה'".

(עדכון ראשון: 21:30)

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully