וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפרץ הפרסי מתחמם: משחתת בריטית תוצב "כמענה לאיום האירני"

על רקע התחממות באזור מיצרי הורמוז: "דרינג", אחת המשחתות המשוכללות ביותר של צבא בריטניה, תוצב מול חופי אירן - כך דיווח ה"דיילי טלגרף". משרד ההגנה מנסה להרגיע: תמרון שגרתי

המתח ממשיך לעלות במפרץ הפרסי: בריטניה תשלח לשם בסוף החודש את ספינת הקרב "דרינג", אחת המשחתות החדישות ביותר שברשותה. ה"דיילי טלגרף" דיווח לפנות בוקר (שבת) כי הספינה, ועליה 190 אנשי צוות, תחלוף דרך תעלת סואץ ותוצב מול חופי אירן, כשהיא חמושה ב"טכנולוגיה חדשה שנועדה ליירט כל טיל שיש בידי האירנים".

המשחתת "דרינג", השוקלת 8,000 טונות, תצא לדרכה מנמלי פורטסמות' ביום רביעי הבא, כשעליה בין היתר גם מכשיר המכ"ם הימי המשוכלל מסוגו בעולם, המסוגל לעקוב אחר איומי טילים ומטוסי קרב. המשחתת תישא גם הליקופטר. מקור בחיל הים הבריטי סיפר כי במקרה הצורך, תשלח בריטניה כלים ימיים נוספים למפרץ הפרסי, אך דובר משרד ההגנה ניסה לצנן את הרוחות, ואמר בתגובה לפרסום כי "אמנם 'דרינג' מסוגלת ליותר מהספינות שקדמו לה, אך ההגעה שלה לאזור הייתה מתוכננת זמן רב מראש, כחלק משגרה."

צילום וידאו מרחוק של המשחתת

על רקע איומי אירן לסגור את מיצרי הורמוז שבפתח המפרץ הפרסי ולשבש את יצוא הנפט מכל מדינות האזור, בתגובה להטלת חרם נפט עליה, בריטניה פתחה חזית משלה מול אירן כבר לפני יומיים, כשקבעה כי סגירת המצרים תהווה "צעד בלתי חוקי ובלתי מוצלח", והבהירה כי חילות הים המערביים יעשו כל שנדרש כדי להבטיח את התנועה הסדירה במיצרים. לפי פרטים שפורסמו בכמה כלי תקשורת בבריטניה, בפגישתו הקרובה בוושינגטון עם שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, צפוי שר ההגנה הבריטי, פיליפ המונד, לומר כי "פגיעה בתנועת מכליות הנפט במיצרי הורמוז תהווה איום על הצמיחה האזורית והעולמית. כל ניסיון של אירן לעשות זאת יהיה בלתי חוקי, וייכשל".

בשבועות האחרונים הגיעה המתיחות באזור המפרץ הפרסי לשיא, על רקע תמרון גדול ובן עשרה ימים שביצעה אירן במיצרים, במסגרתו גם שיגרה טילים ארוכי-טווח. ביום שלישי האחרון אף איימה הרפובליקה האיסלמית במפורש "לפעול" נגד נושאת המטוסים האמריקאית שחלפה בימים האחרונים באזור, במידה ותשוב אליו. "אירן לא תחזור על אזהרתה", צוטט מפקד חיל הים, עטאללה סלחי, בסוכנויות הידיעות האירניות. "אוניית האויב נסוגה למפרץ עומן בגלל התרגיל שלנו. אני מייעץ, ממליץ בחום ומזהיר שהיא לא תשוב למפרץ הפרסי. אנחנו לא נוהגים להזהיר יותר מפעם אחת". בתגובה הבהירו בפנטגון כי ימשיכו להציב ספינות מלחמה במפרץ הפרסי.

בתגובה הבהירו בפנטגון כי ימשיכו להציב ספינות מלחמה במפרץ הפרסי. "הצבתם של כוחות צבאיים במפרץ הפרסי תימשך, כפי שהיא נמשכת זה עשורים. הן נחוצות לשמר את ההמשכיות והתמיכה הטכנית למשימות הנמשכות", נמסר. מאוחר יותר נמסרה הודעה נוספת מהפנטגון, לפיה הוא אינו מחפש עימות צבאי מול אירן על המעבר במיצרים. "האינטרס שלנו הוא לאפשר את ביטחון הספינות העוברות במיצרי הורמוז. אף אחד בממשלה לא מחפש עימות במיצרים, חשוב 'לקרר את הטמפרטורות'".

עוד בנושא:
דיווח: גם משמרות המהפכה יקיימו תרגיל צבאי גדול
ארה"ב משיבה לאירן: "נמשיך לשלוח כוחות למפרץ"
ארה"ב: "לא נסבול כל הפרעה לתנועת סחורות במפרץ הפרסי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully