וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "כ-70 חיילים שביקשו לערוק נורו למוות"

חיילים שערקו משורות הצבא, דיווחו כי מרבית חבריהם נורו למוות באש אוטומטית בניסיון בריחה מבסיס צבאי. מנגד, רוסיה בירכה את דמשק שקיבלה את הצעת הליגה הערבית להכניס משקיפים לשטחה

בין 60 ל-70 חיילים מצבא סוריה, שערקו לשורות המורדים בנשיא המדינה בשאר אסד, נהרגו היום (שני) כשניסו לברוח מבסיסם – כך דיווחו ארגוני זכויות אדם במדינה. דובר הארגון, שמקורו בבריטניה, ציטט מורדים בודדים מתוך הקבוצה, שהצליחו לשרוד ולברוח מבסיסם, שטענו כי חבריהם מתו מאש בנשק אוטומטי שנורתה לעברם מכיוון הבסיס.

צבא סוריה טובח באזרחים בעיר חמה, מתוך סרטונים שהועלו לאתר יוטיוב, 31 ביולי 2011. רויטרס
עשרות עריקים נהרגו/רויטרס

מוקדם יותר בירכה רוסיה את דמשק, על כך שזו התירה את הכנסתם של פקחי הליגה הערבית לשטחה, כדי לבחון את יישומה של העסקה שהושגה באחרונה, להוציא כוחות צבא ממרכזי הערים, לשחרר אסירים פוליטיים ולפתוח בדיאלוג עם המורדים. שר החוץ של סוריה, וואליד אל-מועלם, ציין כי העסקה הושגה בתיווך מוסקבה. ממשרד החוץ הרוסי נמסר כי "אנו מאמינים שההישג שנחתם בקהיר יעניק לנו אפשרות לתת ביטחון לאזרחים הסוריים ולייצב את האזור".

גם אירן בירכה על העסקה. ערוץ הטלוויזיה "אל-עלאם" ציטט את סגן שר החוץ אמיר עבדולאחי, שאמר כי העסקה "מתקבלת על הדעת", והוסיף: "כל עסקה שמקובלת על סוריה, מקובלת גם עלינו".

אך דומה שרוסיה ואירן הולכות ומתבודדות בתמיכתן בסוריה. העצרת הכללית של האו"ם אישרה הערב הצעת החלטה המגנה את סוריה, על המשך הדיכוי האלים של המהומות בשטחה. בהצעה, אותה הגישו בריטניה, צרפת וגרמניה, תמכו 133 מדינות, לעומת 11 מתנגדות ו-43 נמנעות. בנוסח ההצעה צוין כי "העצרת מגנה בחריפות את המשך ההפרה החריפה והשיטתית של זכויות אדם על ידי הרשויות הסוריות, לרבות הוצאות להורג ללא משפט, שימוש נרחב בכוח, רדיפת ורצח מפגינים ופעילי זכויות אדם".

(עדכון ראשון: 20:48)

עוד בנושא
קץ למעשי הרצח? סוריה הסכימה להכניס פקחים לשטחה
מכה קשה לצבא סוריה: עריקים הרגו 27 חיילים
הקטל בסוריה: 34 הרוגים בפשיטת הצבא על המפגינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully