וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה שהובאה לארץ ואולצה לעבוד בזנות תפוצה

גלעד גרוסמן

16.12.2011 / 3:00

בית המשפט פסק ש-4 שהורשעו בסחר בבני אדם ובסרסרות ישלמו פיצויים של מאות אלפי שקלים לאישה שהובאה לארץ מבלארוס אולצה לעבוד בזנות, ומשסירבה נאנסה ונכלאה. התביעה: פיצוי נמוך

בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק לאחרונה כי ארבע מורשעים בסחר בבני אדם ובסרסרות ישלמו פיצויים בגובה 620 אלף שקל לאישה מבלארוס, שהובאה לישראל ואולצה לעבוד כאן בזנות. התובעת הוברחה לישראל דרך גבול מצרים ב-2003, כשהייתה בת 22, ואולצה לעסוק בזנות במכון ליווי במשך כחודשיים, כדי לממן לנתבעים את עלות הבאתה. מכיוון שניסתה להתנגד, היא נאנסה והוכתה, ונכלאה בדירה במשך כשבועיים ללא מזון. לבסוף היא קפצה ממרפסת הדירה בה הוחזקה כדי להימלט, ונפצעה כתוצאה מכך.

הנתבע המרכזי בתיק הורשע בעבירות של סחר בבני אדם, בסרסרות, סחיטה ואונס, ונידון לעשר שנות מאסר. שלושת הנתבעים האחרים הורשעו בשורת עבירות, בהן סרסרות, ונידונו למאסרים של 15 ו-30 חודשי מאסר. הארבעה גם חוייבו לפצות את המתלוננת במסגרת ההליך הפלילי בסכום כולל של 130 אלף שקלים.

בעקבות הרשעתם של הארבעה הגישה האישה תביעה אזרחית נגדם, אולם לא הגיעה להעיד במשפט, בניגוד למשפט הפלילי, אז הייתה זו הפעם האחרונה ששבה לישראל. השופט אליהו בכר קבע כי יש לפצות את האישה גם בגין אובדן הנאות חיים, כשהוא כותב בפסק הדין כי "אם אין בנסיבות אלה משום אבדן הנאות החיים כי אז לא אדע אבדן הנאה מהו". הוא הוסיף שאי הופעתה של התובעת להעיד במשפט לא מונעת מתן פיצויים, אולם מקשה על הערכת הנזק שנגרם לה.

השופט בכר קבע כי ארבעת הנתבעים ישלמו לאישה 600 אלף שקלים פיצויים, וכן פיצויים עונשיים בסכום של 150 אלף שקלים. אולם, הוא ניכה מהסכום את 130 אלף השקלים שחוייבו הארבעה לשלם לאישה בהליך הפלילי.

באגף לסיוע משפטי של משרד המשפטים, שייצגו את האישה בתביעה, הביעו אכזבה מסכום הפיצויים. "מדובר במקרה קיצוני של כליאה לצורך שיעבוד מיני, ובהתחשב בסבל הרב של האישה, מדובר בפיצויים נמוכים", אמרו באגף הסיוע.

עוד באותו נושא:
ראש הממשלה: "מלחמת חורמה נגד פגיעה בזכויות נשים"
לא רק אונס ומכות: קורבנות הסחר בנשים חוששות גם מגירוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully