וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנטה קלאוס של ברלין: מחלק לצעירות "סם אונס"

אדם בתחפושת סנטה מסתובב בשווקי חג המולד בבירת גרמניה ומציע לעוברות ושבות "וודקה שנאפס" כדי לשתות עמו לחיים. לפחות עשר נשים הסכימו - וסיימו את הערב ללא הכרה או בבית חולים

ירידי חג המולד הססגוניים של ברלין, בירת גרמניה, מושכים אליהם מיליוני מבקרים מדי שנה - אולם השנה מעיב דבר מה על אווירת החג: אדם בתחפושת סנטה קלאוס מטיל אימה בקרב מבקרי השווקים, כשהוא מחלק לאנשים - ובעיקר לנשים צעירות - משקה אלכוהולי ובו מנת סם, ככל הנראה סוג כלשהו של "סם אונס". אמנם ככל הידוע, באף אחד מעשרת המקרים המתועדים לא נרשם אונס בפועל - אולם כמה מהקורבנות איבדו את הכרתם וחלקם נזקקו לאשפוז.

ארה"ב: מגישה אמרה ש"אין סנטה" - ואולצה להתנצל

יריד חג המולד בז'נדרמנמרקט, ברלין. רויטרס
יריד חג המולד בז'נדרמנמרקט, השבוע/רויטרס

לפי הדיווח ב"דר שפיגל", מהעדויות שנמסרו למשטרה עולה כי אותו "סנטה" פעל בלפחות ארבעה שווקים שונים בעיר. הוא נראה בשנות ה-40 לחייו, שערו בלונדיני וגובהו כ-1.80 מטרים. ברוב המקרים, לפי העדויות, הוא חילק לעוברים ושבים כוסיות של מה שהגדיר "וודקה שנאפס", וביקש מהם לחגוג יחד עמו את הולדת בנו. אולם בפועל, מעריכים במשטרה כי המשקה הכיל גרסה כלשהי של "סם האונס" GHB (המכונה לעתים "אקסטזי נוזלי").

המקרה האחרון אירע בשבת האחרונה. החשוד ניגש לשתי נערות בנות 15 ביריד חג המולד באלכסנדרפלאץ, אחת הכיכרות המרכזיות בעיר, והציע לשתיהן את המשקה, בכוס חד פעמית. רק אחת מהן הסכימה - ושתתה את שתי הכוסות. עד מהרה החלה להקיא ונלקחה לבית חולים, שם עדיין בוחנים את מצבה. עוד במשטרה אמרו כי בימים שלפני כן נרשמו עוד שמונה מקרים דומים, שחלקם הסתיימו בבית החולים. לא ברור אם כל המקרים קשורים לזה. בעקבות פרסום המקרים, התלוננה כבר אשה נוספת, עשירית, על מקרה דומה שאירע לה לפני כשבועיים, גם כן באלכסנדרפלאץ.

"בקושי הצלחנו ללכת"

אחת הקורבנות, אחות בת 23 שזוהתה בשם "טניה די.", סיפרה לצהובון "בילד" על החוויה. לדבריה, חשה סחרחורת לאחר שהיא וחברתה הרימו כוסית עם אדם זר: "עמדנו ליד שולחן, כשלפתע ניגש אלינו מישהו. הוא נראה נחמד וסיפר לנו שלפני שבוע הוא הפך לאבא". לדבריה, הוא הוציא מכיס מעילו שני בקבוקי וודקה שנאפס, והציע לה ולחברה לשתות עמו. "כששאלתי אותו מדוע הוא אינו שותה עמנו, הוא הוציא בקבוק נוסף מכיס אחר", סיפרה טניה. "הטעם של הוודקה היה מגעיל לחלוטין. אחרי כמה דקות החברה שלי חש בחילה עזה, והקיאה. בקושי הצלחנו ללכת".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
זירת החלקה על הקרח ביריד חג המולד של אלכסנדרפלאץ, ברלין, דצמבר 2011. רויטרס
זירת החלקה על הקרח ביריד חג המולד באלכסנדרפלאץ, השבוע/רויטרס

לדבריה, בשלב זה סיפר להם האיש שהשקה אותם כי הוא רופא, והציע להסיע אותן לקליניקה שלו - אולם בשלב זה הבחינו עוברי אורח במצבן הרעוע של הצעירות, וקראו לשוטרים. מחלק המשקאות לא היסס לרגע, ונעלם.

משטרת ברלין פתחה בחקירה, אך לפי שעה לא דווח על מעצרים. במשטרה ביקשו בינתיים להזהיר את המבקרים בשווקי החג להיזהר ולא לקבל במתנה כל משקה מאדם זר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully