וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: נעצר חשוד בתכנון פיגוע עבור "אל-קאעדה"

החשוד בן ה-27 היה במעקב המשטרה מאז חודש יולי ונעצר במבצע רחב היקף שכלל 150 שוטרים. כעת הוא מואשם שתכנן פיגועים ותמך, כלכלית ולוגיסטית, בשלושה חברים אחרים בתא טרור בדיסלדורף

היחידה ללוחמה בטרור של משטרת ברלין עצרה שלשום (חמישי) גבר בן 27 בעיר בוכום, החשוד שתכנן פיגועים במסגרת תא טרור שפעל בחסות "אל-קאעדה". החשוד, אשר רק שמו הפרטי - חליל - הותר לפרסום, הודה כי היה חבר בתא טרור בדיסלדורף, בו על פי כלי התקשורת בגרמניה היה תחת מעקב מאז חודש יולי. הוא נעצר במבצע רחב היקף של משטרת ברלין, בו לקחו חלק 150 שוטרים, אשר פשטה על 16 בתים ושני בתי משרדים בשלוש ערים שונות במדינה, ביניהם בתיהם של חמישה החשודים כי היו קשורים גם הם לפעילות טרור.

תובעים בבית המשפט הפדרלי בקרלסרוהה אמרו אתמול כי החשוד גייס כספים עבור פעילות טרור באמצעות מכירות מקוונות מזויפות שביצע באתר "אי-ביי". חליל מואשם בתכנון פיגועים מטעם "אל-קאעדה", זיוף, הונאה חברות בארגון טרור. בנוסף, מואשם החשוד כי העניק תמיכה כלכלית ולוגיסטית לשלושה חברים אחרים בתא הטרור אשר נעצרו בחודש אפריל האחרון וניסה להוציא פיגוע טרור אל הפועל לאחר שנעצרו.

שר הפנים הגרמני הנס פרידריך אמר כי "המקרה מראה כי בגרמניה בפרט ובאירופה כולה עדיין קיימות גרורות של הטרור האיסלמי". עם זאת, נראה כי לחשוד לא היו תוכניות קונקרטיות, מה שלא מנע מהשר להוסיף כי "כדאי להישאר ערניים בעתיד".

עוד בנושא
גרמניה בהלם: מי שלח מעטפת נפץ למנכ"ל הבנק הגדול?
"ישראל הפשירה כספי הרשות תמורת צוללת גרמנית"
השודד הגרוע בעולם: פרץ לבנק שנסגר בשנת 1994

(עדכון ראשון: 18:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully