וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אילון מציג: "האמת על גירוש היהודים ב-1948"

8.12.2011 / 20:57

בסרטון השלישי שהוא מעלה לאינטרנט, תוקף סגן שר החוץ את ההתעלמות מבעית "הפליטים היהודים", ואומר שהעולם עסוק רק בפלסטינים: "יש צביעות ומוסר כפול של האו"ם", הוא טוען

סרטון נוסף, פרי יוזמתו של סגן החוץ, עשוי לעורר סערה בשל התכנים השנויים במחלוקת המופיעים בו. סגן שר החוץ, דני אילון, שטען בסרטון קודם כי "מעולם לא הייתה פלסטין", העלה היום (חמישי) סרטון נוסף לאתר השיתוף הציבורי יוטיוב, תחת הכותרת "האמת על הפליטים". זהו הסרטון השלישי שאילון מעלה לאינטרנט בחודשים האחרונים, ובדומה לפעילותו של סגן השר בטוויטר ובפייסבוק, גם הסרטון מעורר סקרנות רבה. הפעם, עוסק הסרטון בזכות השיבה של הפליטים הפלסטינים. אילון, המככב בסרטון, מאשים את מדינות ערב ואת האו"ם בכך שבמהלך המאה ה-20 לא נמצא פתרון לבעיה.

לאורך חמש דקות וחצי, מציג סגן שר החוץ תמונות של "פליטים יהודיים", כהגדרתו, ומדגיש כי מספרם, נכון ל-1948, היה גבוה ממספר הפליטים הפלסטיניים: 850 אלף יהודים לעומת 500 אלף פלסטיניים בלבד, לטענתו.

"האם שמעתם אי פעם על מחנות פליטים יהודיים"? שואל אילון בסרטון, ועונה לעצמו: "(יש) חוקים והגבלות של מדינות ערב על אזרחות של פלסטינים, מתוך שאיפה להשאיר את בעיית הפליטים פתוחה, וכן העובדה שהאו"ם הקים סוכנות מיוחדת לבעיית הפליטים הפלסטיניים, אונר"א, ולא הכליל את הטיפול בבעיה תחת נציבות האו"ם הגבוהה לנושאי פליטים, המטפלת בבעיות בסוגיות אלה בכל רחבי העולם. אילון מצביע גם על "צביעות ומוסר הכפול של הסוכנויות האחראיות על הטיפול בפליטים", ואומר בסרטון כי "הפליטים הפלסטיניים לכודים בין מדינות ערב לבין האו"ם".

בעית הפליטים לפי סגן שר החוץ: צפו בסרטון

אילון הציג את הסרטון בז'נבה, במסיבת עיתונאים שקיים בשולי אירוע לציון 60 שנה לאמנת הפליטים של האו"ם. הוא קרא "לשים סוף למוסר הכפול של סוכנויות האו"ם באופן הטיפול בפליטים הפלסטינים לעומת כל שאר פליטי העולם". לדבריו, בעוד שנציבות האו"ם מצאה פתרונות רבים עבור עשרות מיליוני פליטים בעולם, "אונר"א לא מצאה ולו פתרון אחד". סגן השר קרא "לנצל את רוחות השינוי בעולם הערבי כדי לשנות את המנדט של אונר"א, ולטפל בפלסטינים כמו בכל שאר הפליטים בעולם, דהיינו, לא להוריש את 'תואר הפליט' לדור הבא, ולהביא להשתלבותם המלאה עם כל הזכויות במדינות הללו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אילון מסתער על התקשורת הזרה

בואו של אילון לז'נבה הוא חלק ממערכה דיפלומטית-ציבורית שמוביל סגן השר בנושא הכרה בינלאומית ב"פליטים היהודים" ממדינות ערב, ובזכותם לתביעות הרכוש שהותירו מאחור. הוא פרסם שני מאמרים בנושא ב"גרדיאן" הבריטי ובג'רוזלם פוסט. כמו כן, בלשכת סגן השר הוכן דוח מיוחד שעוסק בסוגיה, והמסמך הוגש ללשכת שר החוץ ליברמן וללשכת ראש הממשלה נתניהו.

הסרטונים הקודמים שהכין אילון עד כה, זכו ליותר מ-700 אלף צפיות. הסרטון הנוכחי הופק בשיתוף ארגון StandWithUs באנגלית, ותורגם בין היתר לערבית, לספרדית, לצרפתית, לרוסית ולגרמנית, לקראת שידור בבתי ספר ובמוסדות חינוכיים ברחבי העולם. הסרטון הראשון נקרא: "The Truth About the West Bank" והסרטון שאחריו נקרא: "The Truth About the Peace Process".

בסרטון הקודם, טען אילון: הפלסטינים לא קיימים
לפנייה לכתבת: טל שלו tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully