וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 2 צעירות ביצעו פעולת "תג מחיר" בבסיס צבאי

יהושע בריינר

5.12.2011 / 1:35

2 תושבות קריית ארבע, אחת מהן קטינה, חשודות כי הן העומדות מאחורי השחתת ציוד וריסוס כתובות בבסיס חטיבת בנימין בבית אל בספטמבר. הן נעצרו אתמול יחד עם חמש אחרות בחשד לפעולה אחרת

האם היאחב"ל הצליח לשים את ידו על מבצעי פעולת "תג מחיר" בבסיס חטיבת בנימין בבית אל? המשטרה עצרה אתמול (ראשון) שתי פעילות ימין, האחת בת 20 והשנייה קטינה כבת 17 המתגוררות בקרית ארבע, בחשד כי חדרו בספטמבר האחרון לבסיס חטיבת בנימין בבית אל, השחיתו 12 כלי רכב וג'יפים צבאיים, ריססו עליהם כתובות גרפיטי, בהם קריאות גנאי כנגד מפקד החטיבה וגרמו נזק לשני דחפורים.

השתיים נעצרו כבר אתמול יחד עם חמש חשודות נוספות בהשחתת ציוד ונשק באוהל צבאי סמוך למאחז אש קודש, באוקטובר האחרון. מעצרן של חמש הבנות הנוספות הוארך היום ביומיים נוספים בבית משפט השלום בפתח תקווה, זאת למרות שהמשטרה ביקשה כי מעצרן יוארך בעשרה ימים. יש לציין כי באחרונה הוחלט במשטרה וביאחב"ל להגדיר עבירות אלה, שנכנסו עד כה תחת הכותרת "תג מחיר", כ"פשיעה לאומנית", זאת במסגרת ניסיון לשנות את המינוח שהיה מקובל עד כה.

סוכר במנוע הדחפורים

כאמור, שתיים מהבנות חשודות בחדירה לבסיס בבית אל והשחתת ציוד צבאי, ימים ספורים לאחר הריסת מבנים במאחז מגרון, באירוע שגרם לזעם רב צה"ל. בין היתר הוכנס סוכר למנועים של דחפורים ורוססו על ג'יפים כתובות, בהן "מח"ט בנימין רע ליהודים". במסגרת חקירת האירוע נעצר פעיל הימין אלכס אוסטרובסקי, אך הוא שוחרר כשבוע לאחר המעצר. כעת חושדת המשטרה כי פעילות הימין הן העומדות מאחורי המעשה. צוות היאחב"ל שהוקם במיוחד לצורך חקירת אירועי "תג מחיר", כבר הגיש נגד הפעילה הבגירה כתב אישום בעניין אחר בשבוע שעבר.

בכתב האישום אשר הוגש כנגד הצעירה לפני שבוע היא הואשמה כי תקפה שוטרים במהלך פינויי מאחזים, בשני אירועים שונים. על פי האישומים נגדה, היא עלתה על דחפור במהלך פינוי המאחז עלי עין, הסמוך לשילה, ביוני האחרון, במטרה למנוע את הריסת המבנים הבלתי חוקיים. במקרה השני בו היא מואשמת, נטען כי היא תקפה שוטר בחודש נובמבר, במהלך פינוי המאחז עוז ציון, הסמוך לבית אל.

עוד בנושא:
האירוע המדובר: ”תג מחיר” נגד צה”ל - 13 כלי רכב הושחתו
אתמול: מעצר שבע הבנות החשודות בהשחתת רכוש צבאי וכריתת עצי זית

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully