וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבוב הראשון במצרים: ניצחון למחנה האיסלמי

ניר יהב

4.12.2011 / 3:20

לפי התוצאה הסופית מהסיבוב הראשון לפרלמנט, המפלגות האיסלמיות, ובהן המפלגה המזוהה עם "האחים המוסלמים", זכו בכשני שלישים מהקולות. גורם ביטחוני: "בצה"ל חוששים מהידרדרות היחסים"

המפלגות האיסלמיות, ומפלגת "החירות והצדק" של תנועת "האחים המוסלמים" בתוכן, זכו ביותר מ-65% מקולות הבוחרים בסיבוב הראשון בבחירות לפרלמנט במצרים - כך מסר אמש (ראשון) מזכ"ל ועדת הבחירות המרכזית לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו, מפלגת "החירות והצדק" זכתה ב-36.65% מהקולות, מפלגת "א-נור" האיסלמית הקיצונית זכתה ב-24.36% ומפלגת "אל-ווסט" גרפה 4.26%.

לדבריו, ועדת הבחירות המרכזית תודיע רשמית על תוצאות הבחירות רק לאחר השלמת הסבב השני והשלישי בבחירות לפרלמנט שיתקיימו עוד כחודש וחצי. מזכ"ל ועדת הבחירות המרכזית, יסרי עבד אל-כרים, אמר כי הוועדה טרם הכריזה על מספר המושבים שכל מפלגה תקבל בפרלמנט והיא מתכוונת לעשות זאת רק לאחר השלמת שני הסיבובים הנוספים.

אזרח מצרי מביט ברשימת המפלגות המועמדות לבחירה לבית התחתון של הפרלמנט ביום הבחירות. קהיר, נובמבר 2011. רויטרס
המפלגות האיסלמיות זכו לתמיכה רחבה. הבחירות במצרים/רויטרס

בצה"ל ובמערכת הביטחון לא הופתעו מתוצאות הסיבוב הראשון בבחירות לפרלמנט המצרי, לאחר שבישראל העריכו כי כי המפלגה המזוהה עם "האחים המוסלמים" תגרוף אחוז גבוה מסך הקולות. גורם ביטחוני הוסיף כי בצה"ל מוטרדים מאפשרות של "אירוע נקודתי" בגבול מצרים, מה שעלול להביא להידרדרות היחסים בין ישראל למצרים.

"מלחמת פתע לא עומדת על הפרק", ציין הגורם הביטחוני, והוסיף כי "כשבוחנים את היחסים בין המדינות, החשש בצה"ל הוא מאירוע נקודתי. זה יכול להיות מקרה כתוצאה של אי-הבנה, חדירה בגבול או תגובה מצרית למבצע של צה"ל בעזה - כל אלה עלולים להוביל למתיחות בין המדינות".

עוד בנושא
על רקע הבחירות במצרים: חשש בצה"ל מפיגוע בגבול
ממשלה חדשה במצרים? בינתיים על הנייר בלבד
האחים המוסלמים ליריביהם: קבלו רצון העם המצרי

לפניות אל הכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully