וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו הורה לראש השב"כ לחקור ההדלפות על אירן"

ניר יהב

3.11.2011 / 10:30

לפי מקורות ישראלים "מהימנים" שצוטטו בעיתון שחשף בעבר הדלפות מלשכת ראש הממשלה, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין וראש המוסד לשעבר מאיר דגן "גייסו עיתונאים" והדליפו מידע על אירן

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין וראש המוסד לשעבר מאיר דגן הם אלה שהדליפו מידע לתקשורת בעניין תקיפה ישראלית אפשרית באירן והציתו את הדיון בנושא – כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה". גורם ישראלי בכיר אמר לעיתון עוד כי שני האישים "גייסו מספר עיתונאים בכירים בישראל, הדליפו להם מידע שרובו שגוי וזאת כדי לפגוע בראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק".

האם ישראל צריכה לתקוף באירן? הצביעו בפייסבוק

ישראל נערכת לתקיפה באירן? סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
אירן מגיבה לאיומים: "אנחנו תמיד מוכנים למלחמה"
רמטכ"ל בריטניה ביקר בארץ; "לונדון נערכת לתקיפה באירן"
צפו: כך תרגל חיל האוויר תקיפת "מטרות רחוקות"

גורמים פוליטיים וביטחוניים בישראל מסרו לעיתון כי המחלוקת הקיימת בין ראשי מערכת הביטחון לבין ההנהגה הפוליטית בנושא אירן דולפת לעיתונות "במטרה להניא את ברק ונתניהו מלתקוף באירן". גורמים ישראלים המוגדרים "מהימנים" מסרו לעיתון כי לפי דו"חות חשאיים בישראל, "ההכנות לתקיפת מתקני הגרעין באירן עברו את שלב המסמכים וההתייעצויות ועברו לשלב הביצוע". וזאת הסיבה, לטענת הגורמים, שהממסד הביטחוני מדליף את המידע לעיתונות.

על פי הדיווח, נתניהו הורה לראש השב"כ יורם כהן לפתוח בחקירה מי הדליף את הדיווחים על תקיפה אפשרית באירן. גורמים בלשכתו של נתניהו סיפרו לעיתון כי העיתונאים שגויסו לטובת העניין "גייסו אף הם מספר פוליטיקאים, ובראשם ראש האופוזיציה ציפי לבני", במטרה לנהל קמפיין פוליטי נגד נתניהו וברק ולהאשימם בהרפתקנות ובסיכון האינטרסים הלאומיים. "קמפיין דומה נוהל נגד נתניהו ב-99' בבחירות מול ברק והביא להפסדו בבחירות", הוסיפו.

עיתון "אל-ג'רידה" נחשב לעיתון המעורה בנעשה בלשכת ראש הממשלה. לפני מספר חודשים הוא אף היה הראשון שדיווח על כך שנתניהו ביקש מהשב"כ לפתוח בחקירה סביב הדלפה של מידע ביטחוני רגיש. במקביל, הוא קיבל דיווחים אמינים מגורמי ביטחון בכירים בישראל, באחד מהם נטען כי סוריה העבירה רבע מכמות הטילים שלה לחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully