וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים לטילים בגוש דן? ניסוי צופרים נערך הבוקר

3.11.2011 / 5:30

על רקע הדיווחים על תקיפה ישראלית אפשרית באירן, יימשך הבוקר התרגיל הנרחב של פיקוד העורף במרכז הארץ, המדמה התנהלות בשעת חירום. אזעקה עולה ויורדת נשמעה ברחבי גוש דן בשעה 10:05

כשברקע נמשכים הדיווחים על אפשרות של תקיפת מתקני גרעין באירן על ידי ישראל, פיקוד העורף ימשיך הבוקר (חמישי) בתרגיל שהוא מקיים במרכז הארץ, המדמה התנהלות בשעת חירום. במסגרת התרגיל היום נערך בשעה 10:05 ניסוי צופרים בגזרת מחוז דן, שבמסגרתו נשמעה במשך דקה וחצי צפירה עולה ויורדת.

האם התקשורת צריכה לדווח על התקיפה באירן? הצביעו בפייסבוק

בדרך לתקיפה באירן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
רמטכ"ל בריטניה ביקר בארץ; "לונדון נערכת לתקיפה באירן"
צפו: כך תרגל חיל האוויר תקיפת "מטרות רחוקות"
הרמטכ"ל האירני: "עונש מפתיע" למי שיתקוף אותנו

הניסוי התקיים ביישובים הבאים: תל אביב, חולון, בת ים, אזור, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, סביון, יהוד ואור יהודה. במקביל לניסוי הצופרים בוצע גם תרגיל פינוי בבית הספר החקלאי מקווה ישראל, ומרכז בדיקה וטיפול יפתח בקאנטרי קלאב בחולון.

מדובר בחלק מתרגיל רחב היקף שהחל אתמול, ומשתתפים בו גדודי החילוץ וההצלה וגדודי האב"כ של פיקוד העורף יחד עם כוחות אזרחיים, ובהם משטרת ישראל, מכבי האש, מגן דוד אדום ורשות החירום הלאומית. מידע נוסף ניתן למצוא במרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 1207, במוקדי המידע העירוניים 106 ובאתר האינטרנט של פיקוד העורף.

גורם בפיקוד העורף מסר כי התרגיל תוכנן בחודש ינואר בשנה שעברה, "אחוז גבוה מהמשתתפים בתרגיל הם חיילי מילואים שמזומנים בהתאם לגרף כבר לפני חודשיים. אין קשר בין השיח על אירן לתרגיל. כל חודשיים יש תרגיל נפה בפיקוד העורף. כל חציון יש תרגיל מחוזי וכל שנה יש תרגיל פיקודי. מדובר בתרגיל שגרתי".

אתמול בוצע שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס פלמחים במסגרת ניסוי נוסף. לדברי גורמים במשרד הביטחון, הניסוי תוכנן במשך זמן רב והסתיים בהצלחה. לדעת מומחים, אין מדובר בשיגור לוויין לחלל, אלא דווקא בטיל שמסוגל להגיע לטווחים ארוכים מאוד. אזרחים שחזו בשיגור טענו כי נותר בשמיים שובל לבן ארוך לאחר הניסוי.

צה"ל מקיים באחרונה היערכויות שונות לקראת תקיפה אפשרית במקום מרוחק. לפני כשבוע ביצע חיל האוויר הישראלי אימון משותף עם כוחות איטלקיים בסרדיניה, שדימה תקיפת מטרות רחוקות, קרבות אוויריים, תדלוקים והתמודדות עם טילי קרקע-אוויר. בשנתיים האחרונות תרגל חיל האוויר משימות לטווח ארוך ביוון, רומניה ואיטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully