וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמז לאירן? פיקוד העורף יקיים היום ומחר תרגיל במרכז

פיקוד העורף הודיע על קיומו של תרגיל נרחב באזור המרכז בו ישתתפו בין היתר גדודי חילוץ והצלה, ואב"כ. כמו כן, ייערך ניסוי צופרים. התרגיל נקבע מבעוד מועד

על רקע הדיווחים ההולכים ומתגברים על כך שהממשלה שוקלת את האפשרות של תקיפה ישראלית באירן, הודיע היום פיקוד העורף על תרגיל נרחב שיתקיים היום ומחר באזור המרכז. בתרגיל ישתתפו גדודי החילוץ וההצלה וגדודי אב"כ של מחוז דן בפיקוד העורף, כמו גם כלל כוחות החירום וההצלה האזרחיים: משטרת ישראל, כיבוי והצלה, מגן דוד אדום ורשות החירום הלאומית. במהלך התרגיל תיתכן תנועה ערה של כוחות הביטחון.

בנוסף, יקיים פיקוד העורף ניסוי צפירה בגזרת מחוז דן. ניסוי הצפירה ייערך מחר בשעה 10:05 ביישובים הבאים: תל אביב, חולון, בת ים, אזור, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, סביון, יהוד ואור יהודה. ייתכן והצפירה תישמע גם ביישובים: רמת השרון, פתח תקווה, גת רימון, כפר מעש, בארות יצחק, בני עטרות, בית דגן וראשון לציון. במסגרת הניסוי תישמע צפירה עולה ויורדת למשך כ-90 שניות. במידה ותופעל אזעקת אמת תישמע צפירה נוספת ויפורסמו הנחיות בתקשורת.

האם ישראל צריכה לתקוף באירן? הצביעו בפייסבוק

נראה כי לא מדובר בהיערכות הראשונה של צה"ל בתקופה האחרונה לקראת תקיפה אפשרית במקום מרוחק. חיל האוויר הישראלי ביצע אימון בסרדיניה שבאיטליה לפני כשבוע וחצי, במסגרת שיתוף הפעולה המתהדק עם הצבא האיטלקי. במסגרת התמרון האווירי תרגל חיל האוויר הישראלי תקיפה במטרות רחוקות, קרבות אוויריים, תדלוקים והתמודדות עם טילי קרקע-אוויר. יצוין כי לפני למעלה משנתיים החליטה טורקיה להפסיק את השתתפות חיל האוויר הישראלי בתרגיל היוקרתי "Anatolian eagle" ובשל כך החל חיל האוויר הישראלי לחפש אחר אזורי אימון חדשים ברחבי העולם. בשנתיים האחרונות תרגל חיל האוויר משימות לטווח ארוך ביוון, רומניה ואיטליה.

ניסוי נוסף נערך מוקדם יותר היום כאשר ישראל ביצעה שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס פלמחים. לדברי גורמים במשרד הביטחון, הניסוי תוכנן על ידי מערכת הביטחון מזה זמן רב, בוצע כמתוכנן והסתיים בהצלחה. לדעת מומחים, אין מדובר בשיגור לווין לחלל, אלא בטיל שמסוגל להגיע לטווחים ארוכים מאוד. אזרחים שחזו בשיגור טענו כי הטיל הותיר אחריו שובל לבן ארוך בשמיים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully