וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטפונות ברחבי אירופה: הרוגים ונעדרים באיטליה

לא רק בתאילנד - גם באירופה מציפים גשמי זעף ערים וכפרים: באיטליה נהרגו לפחות חמישה בהצפות בטוסקנה, שהפכו רחובות לתעלות. השבוע טבעו בשטפונות גם 2 בני אדם באירלנד ושניים בספרד

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

לא רק בתאילנד מכים שטפונות עזים: לפחות חמישה בני אדם נהרגו ועשרות נותרו בלא קורות גג, בשטפונות קשים שפקדו את מחוזות ליגוריה וטוסקנה שבצפון איטליה, כך דיווחו היום (רביעי) כלי התקשורת במדינה. גשמים עזים שירדו באזור גרמו לנחלים לעלות על גדותיהם, ויצרו סחף אדיר של בוץ שהציף כפרים והפיל עצים רבים. בסרטוני חובבים שהופצו ברשת נראה גם כביש מהיר באזור שהוצף כולו במים.

נזקים שגרמו שטפונות בעיר ברוגנאטו, איטליה, 26 באוקטובר 2011. רויטרס
הרס שהותירו השטפונות בעיירה ברוגנאטו/רויטרס

מזג האוויר הסוער באירופה גבה השבוע קורבנות לא רק באיטליה. בדבלין בירת אירלנד הוכרז השבוע מצב חירום בעקבות הגשמים העזים ששטפו את רחובותיה של העיר והכבישים המובילים אליה, וגרמו להצפות ענק בחנויות ובבתים. "לא ראיתי שום דבר דומה לזה", סיפר לרויטרס תושב העיר טאלגט. "אני חי כאן כבר 43 שנים ומעולם לא ראיתי מצב כה חמור". על פי נתוני השירות המטאורולגי באירלנד, בעשרים וארבע שעות ירדה בדבלין כמות גשם שיורדת שם בחודש. לפחות שני בני אדם נהרגו בהצפות, בהם גם מטפלת סיעודית מהפיליפינים, שמתה כשמי השטפונות הציפו את ביתה.

שטפונות בבירת אירלנד, דבלין, 25 באוקטובר 2011. רויטרס
"אני חי כאן כבר 43 שנים ומעולם לא ראיתי מצב כה חמור". דבלין, אתמול/רויטרס

גם בספרד נרשמו השבוע שני הרוגים בשטפונות, בעיירת החוף המנומנמת פינסטראט שבמזרח המדינה - זוג תיירים בריטים בשנות השבעים לחייהם, שלא תיארו לעצמם שכך יסתיים הביקור בשוק. "זוג בריטי ישב ליד הבר", תיאר עד ראייה. "גל גדול של מים בא וסחף אותם למטה, יחד עם ברזלים, בגדים וציוד מהשוק. הם נסחפו בתוך כל הדברים. כל האנשים מהשוק באו לסייע והצליחו להוציא אותו, אבל הוא כבר היה מת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully