וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: העסקה לשחרור גרפל תתבצע עוד יומיים

ניר יהב

22.10.2011 / 19:50

העיתון המצרי "אל-וופד" אישר גם הוא כי מספר האסירים שתשחרר ישראל נמוך בצורה משמעותית מהדיווחים הראשונים. "ישראל לא תשחרר אסירים פליליים"

עסקה לשחרורו של הצעיר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, העצור מזה מספר חודשים במצרים ומואשם בריגול למען המוסד, תצא לפועל תוך יומיים – כך דיווח היום (שבת) העיתון המצרי "אל-וופד". העיתון מאשר אף הוא את הדיווחים ביתר כלי התקשורת המצרים, לפיהם מספר המשוחררים המצרים מהכלא הישראלי נמוך משמעותית מכפי שדווח בימים האחרונים.

עוד בנושא אילן גרפל:
דיווחים במצרים: עסקת גרפל קרבה, פחות ישוחררו
עסקת אילן גרפל: "רשימת המשוחררים הועברה למצרים"
מצרים: "גרפל יועבר מטאבה ובחשאיות, לא כמו שליט"

לפי הדיווח בעיתון "אל-וופד", ישראל תשחרר בתמורה לגרפל 30 אסירים מצרים, ביטחוניים ופוליטיים, וכן שלושה קטינים. זאת בניגוד לדיווחים לפיהם ישראל תשחרר 81 אסירים מצרים בתמורה לשחרור גרפל. על פי הדיווח, ישראל לא תשחרר בעסקה אסירים פליליים. "העסקה עומדת לקראת חתימה סופית", הוסיפו ואמרו המקורות.

סוכנות הידיעות המצרית הממלכתית MENA והערוץ הממלכתי "הנילוס" דיווחו היום כי ישראל ומצרים מצויות על סף חתימה על הסכם חילופי האסירים וכי הצדדים עסוקים כעת ב"ליטושים אחרונים" של העסקה. בירושלים ממשיכים להימנע מכל התייחסות לעסקה. על פי סוכנות הידיעות ישוחררו 19 אסירים בלבד, בהם שלושה ילדים, ואילו על פי דיווח ערוץ הטלוויזיה, 28 אסירים מצרים ישוחררו בעסקה.

העיתון המצרי "אל-יום א-סאבע" דיווח הבוקר כי משרד החוץ המצרי מינה את שגריר מצרים בישראל, יאסר רידא, לעמוד בקשר מול ישראל בכל הנוגע לעסקת גרפל. על פי הדיווח, מפי מקורות המוגדרים מהימנים, רידא העביר לידי משרד החוץ המצרי את רשימת האסירים שצפויים להשתחרר מבתי הכלא הישראליים במסגרת העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully